IT-tekniker klientsupport
KappAhl AB / Supportteknikerjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KappAhl AB i Mölndal,
Vetlanda eller i
hela Sverige KappAhl är en ledande modekedja med närmare 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi är 4 000 engagerade medarbetare och alla våra plagg är formgivna av våra egna designers. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor. Som första modekedja i världen blev KappAhl 1999 miljöcertifierat enligt internationell standard. Huvudkontoret ligger i Mölndal. Att arbeta på KappAhl innebär att vara delaktig i ett framgångsrikt företag. Under tolvmånadersperioden som slutade den 31 augusti 2007 var omsättningen 4,5 miljarder kronor. KappAhl är noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm.
Ytterligare information finns på
www.kappahl.com.Inom KappAhl strävar vi efter att all vår rekrytering ska vara fri från diskriminering.
KappAhl expanderar och vi söker en IT-tekniker klientsupport
Publiceringsdatum2008-10-24Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill vara delaktig i att vidareutveckla KappAhl till en ledande position på marknaden. Som supporttekniker är du en del av vårt helpdesk team. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av PC support på plats eller via fjärrstyrning, kontinuerligt underhåll av hårdvara och kringutrustning samt klientinstallation. Tjänsten är placerad på KappAhls IT-avdelning där vi har helhetsansvaret för KappAhls globala IT-miljö.
ProfilVi söker dig som har kunskap och erfarenhet av installation, konfiguration och felsökning av
persondatorer med kringutrustning Du har mycket goda Microsoft Office kunskaper. Du har högskoleexamen eller gymnasial linje och är certifierad Microsoft Certified Desktop Support Technician (MCDST) samt något års arbetslivserfarenhet.
Meriterande för tjänsten är kompetens inom följande områden:
• MSI paketering
• Novell NetWare/OES/ZenWorks
• Citrix
• Backuplösningar
• IT säkerhetslösningar
• Unix (Linux redhat/SUN Solaris)
Din personlighet
Du är självgående, stresstålig och har stor drivkraft och initiativförmåga samt uppskattar att ha många kontaktytor. Du har erfarenhet av att arbeta på plats hos användare och av helpdesk arbete. Det är viktigt att du är pedagogisk, serviceinriktad, ordningsam och en problemlösare som är beredd att ta ansvar. Att du har goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning.
Stämmer beskrivningen ovan överens med dig? I så fall vill vi gärna att du hör av dig till oss!
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Rosita Ahlstedt mobil 0704-715674 eller
johanna.kjellberg@kappahl.com , Vice President IT.
Din ansökan med personligt brev och meritförteckning ser vi fram emot snarast, dock senast 2008-11-10, via e-post:
anna-lena.wendt@kappahl.com eller till: KappAhl Sverige AB, Anna-Lena Wendt, Box 303, 431 24 Mölndal.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
FöretagKappAhl AB
AdressKappAhl AB
Box 303
43124 MÖLNDAL
KontorsadressIdrottsvägen 14
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7715500
Faxnummer: 031-7715817
Jobbnummer 339843
Observera att sista ansökningsdag har passerat.