IT-tekniker
Lidl Sverige KB / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Halmstad,
Falkenberg,
Ängelholm,
Höganäs,
Åstorp eller i
hela Sverige Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra mer än 150 butiker runt om i Sverige.
Publiceringsdatum2011-11-08ArbetsuppgifterVi söker nu en IT-tekniker till vårt centrallager i Halmstad. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen men kommer att ha ett nära samarbete med IT-avdelningen på huvudkontoret.
Som IT-tekniker kommer du att arbeta med installation och underhåll av servrar, datorer och skrivare på centrallagret. I din roll kommer du även att arbeta med övervakning, underhåll, servicebeställningar och support för centrallagrets butiker. Du kommer att agera som support till butikerna vid IT-relaterade administrativa ärenden. I rollen ingår även att vara involverad i diverse IT-projekt samt att medverka vid tester och implementeringar av olika affärssystem. Dessutom kommer du även att arbeta med administrativa uppgifter så som att göra bokningar på butiker och att skriva rapporter.
ProfilDu har en avslutad eftergymnasial utbildning inom IT och gärna några års relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom Microsoftmiljö, AD och hårdvara samt inom nätverk och kommunikation. Det är meriterande med erfarenhet och kunskaper inom något av följande områden: Cisco?s nätverksprodukter och VoIP, CA, Lotus Notes / Domino, Virtualisering (VMware), SAN, SQL och ITIL.
Du kan arbeta under eget ansvar, har stor drivkraft, en hög ambitionsnivå och har lätt för att lära dig nytt. Vi söker dig som brinner för service och support och är beredd på att ta i där det behövs.
Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift och är bra på att kommunicera effektivt. Kunskaper i tyska är meriterande.
Vi erbjuder
Tjänsten är en anställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Som anställd på Lidl omfattas du av Kollektivavtal för tjänstemän.
Vi erbjuder ett utmanande men samtidigt krävande arbete. Du som kan omsätta ambitioner och engagemang till handfasta resultat har goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.
Är du vår nästa IT-tekniker?
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida
www.lidl.se. Gå in på vår hemsida och klicka på "Jobb". Klicka på önskad tjänst och sök via länken "Sök jobb online" som du hittar längst ner i annonsen. Där fyller du i formuläret och kan bifoga ditt CV och ditt personliga brev i pdf- eller word-format. Du får gärna även bifoga ett foto. Kopior på betyg och liknande tar du med till en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag är den 14 november 2011.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-5555 7000. Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagLidl Sverige KB
AdressLidl Sverige KB
Jobbnummer 1074393
Observera att sista ansökningsdag har passerat.