IT-tekniker
Skellefteå kommun Kommunledningskontoret / Supportteknikerjobb / Skellefteå
2008-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker" (publicerad 2011-10-07) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun Kommunledningskontoret i Skellefteå,
Lycksele eller i
hela Sverige Kommunledningskontoret är navet i kommunkoncernen. Eller spindeln i nätet, om man så vill. Här får kommunstyrelse och personalnämnd stöd i form av ledning, tillsyn och samordning. Hos oss samlas centrala resurser för medborgarservice, tillväxt och utveckling, ekonomi, planering, IT samt personal- och arbetsmarknadsfrågor. Vi är ungefär 200 medarbetare som hjälps åt med att knuffa utvecklingen åt rätt håll.
Referensnummer 017
Under förutsättning av erforderliga beslut.
IT-avdelningen ansvarar för kommunens totala IT-drift som omfattar kundstöd, drift av operativ- och verksamhetssystem samt fältteknisk service. Vi ska också på förvaltningarnas uppdrag göra
förbättringar, utredningar och tester av IT-stödet. Avdelningen har även resurser för verksamhets- och teknikutveckling, projektledning, IT-säkerhet/sekretess och infrastruktur.
Vi ansvarar idag för cirka 5 000 PC och 150 servrar samt sköter driften av drygt 300 verksamhetssystem. Kommunens tekniska miljö bygger på Microsofts plattformsprodukter.En av de utmaningar IT-
avdelningen står inför under våren 2009 är en omorganisation från en klassisk stuprörsorganisation till en processdriven organisation med ramverket ITIL som metod för att kvalitetssäkra vårt
arbetssätt.
Helpdesk hanterar cirka 1500 ärenden per månad, 75% av dessa ska lösas inom tio minuter.För att klara en fortsatt bra support ut mot organisationen behöver vi förstärkning till helpdesk av
dig med hög IT-kompetens, som tycker om service och problemlösning samt trivs i en processdriven organisation!
Arbetsuppgifter: Du kommer att tillsammans med tre medarbetare sköta IT-avdelningens helpdesk. Arbetet består i huvudsak av att ta emot felanmälan och beställningar via telefon och e-post samt
felavhjälpning och behörighetsadministration.
Kvalifikationer: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. IT-kompetens på en sådan nivå att du kan ge det stöd som arbetsuppgifterna innebär, är ett krav. Du ska vara serviceinriktad, pedagogisk
och tycka om kundkontakter. Du gillar problemlösning och är intresserad av att ge en så snabb och bra hjälp som möjligt genom ett konsultativt förhållningssätt. Du ser även en utmaning i att
lära dig nya saker.
Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Publiceringsdatum2008-11-07Arbetstider och omfattningTilsvidareanställning
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-11-20
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktUlf Hedström, IT driftschef, 0910-73 51 72, 070-517 54 78
Carina Enqvist, SKTF, 0910-73 51 32
FöretagSkellefteå kommun Kommunledningskontoret
AdressSkellefteå kommun Kommunledningskontoret
93185 Skellefteå
Jobbnummer 347710
Observera att sista ansökningsdag har passerat.