IT-tekniker
Uppsala universitet, Avdelningen för universitetsgemensam IT / Supportteknikerjobb / Uppsala
2021-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker" (publicerad 2021-06-24) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Avdelningen för universitetsgemensam IT i Uppsala Vill du vara med att bygga framtidens IT? Vill du arbeta med kompetenta kollegor i en komplex och föränderlig IT-miljö? Då kan du vara den person vi söker till avdelningen Universitetsgemensam IT.
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 46.000 studenter, 7.300 anställda och en omsättning på 7,3 miljarder kronor.
Vid universitetsgemensam IT på Uppsala universitet möter teknik och nytänkande gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet. Du får chansen att utvecklas i en organisation som tar tillvara på kompetens, initiativkraft och samarbetsförmåga. Tillsammans är vi en framtidsinriktad IT-organisation som utvecklar tjänster i världsklass och som erbjuder ett efterfrågat och verksamhetsnära IT-stöd.
Avdelningen för universitetsgemensam IT arbetar med strategiska IT-frågor och är en serviceorganisation för gemensamma tjänster där uppdraget innefattar infrastruktur, förvaltning, service och support. Den nya avdelningen har omkring 200 anställda uppdelat på sex enheter.
För mer information, se:
https://www.uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/universitetsgemensam-itVi söker två IT-tekniker till enheten för service och support. Du kommer att tillhöra en supportgrupp inom enheten där du arbetar med supportärenden av varierande komplexitet inom hela Uppsala universitet.
Arbetsuppgifter: Som IT-tekniker kommer du att fungera som problemlösare och avhjälpa problem kring användares datorarbetsplats, vilket innefattar såväl handhavandesupport som installation och konfiguration, antingen på plats eller via telefon och fjärrstyrning. I arbetet ingår att uppdatera användarguider, rutiner och dokumentation inom ansvarsområdet.
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat hantering av ärenden för felanmälan, beställningar och frågor som rör:
- användarens IT-arbetsplats
- kontors- och verksamhetsgemensam IT
- klienthantering och klientadministration
- samverkan med andra supportgrupper och enheter för IT -leverans samt delta i enhets- och avdelningsgemensamma projekt
Kvalifikationskrav:
- Goda kunskaper i systemadministrativt arbete i ett eller fler av Windows-, Mac- eller Linuxmiljö.
- Erfarenhet av storskalig systemadministration och integration med Active Directory och olika lagringslösningar.
- Erfarenhet av mobila enheter.
- Arbetat såväl med gemensamma klientplattformar som direktstöd till enskilda användare.
- Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ och att arbeta självständigt och strukturerat med problemlösning i en miljö där tempot periodvis är högt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du har god kommunikationsförmåga och hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt samt snabbt hittar rätt nivå på samtalet, både tekniskt och tilltalsmässigt. Du bör vara noggrann, flexibel och ha lätt att samarbeta med andra samt vara mycket servicemedveten.
- Du ska behärska svenska och engelska i tal och skrift och ha en IT-teknisk utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Då IT-området vid universitetet befinner sig i en övergripande förändringsprocess kommer särskild vikt läggas vid att du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och har viljan och förmågan att följa utveckling och förändring inom teknikområdet.
Önskvärt/meriterande: Erfarenhet av användarstöd i akademisk forsknings- och utbildningsmiljöer ses som meriterande. Erfarenhet av ett eller flera klientstödsverktyg och licenshantering ses som meriterande.
Lön: Individuell lönesättning.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.
Anställningens omfattning: 100 %.
Upplysningar om anställningen lämnas av: gruppchef Helena Stahre,
helena.stahre@uu.se, 018-471 77 68.
Välkommen med din ansökan senast den 5 mars 2021, UFV-PA 2021/504.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.
Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överrenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-02-11ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala Universitet, Avdelningen för universitetsgemensam IT
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "UFV-PA 2021/504".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uppsala Universitet (org.nr 202100-2932)
Arbetsplats Uppsala Universitet, Avdelningen för universitetsgemensam IT
Jobbnummer 5569702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.