IT-tekniker
Falu kommun / Supportteknikerjobb / Falun
2018-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker" (publicerad 2022-11-24) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
IT-tekniker till Falu kommuns IT-avdelning
Är du serviceinriktad, pedagogisk och har lätt för att förmedla teknisk kunskap till andra? Falu kommuns IT-avdelning söker en It-tekniker till Helpdesk!
Publiceringsdatum2018-11-24Dina arbetsuppgifterSom IT-tekniker hos oss kommer du att arbeta med ärendemottagning i vår Helpdesk. Du kommer att tillhöra en grupp som via telefon stöttar kommunens medarbetare i frågor som exempelvis rör skrivarproblem, hårdvarufel eller problem med verksamhetssystem. Din roll som IT-tekniker är att felsöka och avhjälpa problemen på ett flexibelt och pedagogiskt sätt. Du kommer att i huvudsak vara placerad på vår IT-avdelning men i rollen kan det även ingå att du ibland att du gör besök ute på våra kunders arbetsplatser.
Tillräckliga kvalifikationer
• Har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Har erfarenhet av att ha arbetat i servicedesk/helpdesk
• Har utbildningen eller tidigare har arbetat med moderna Microsoftmiljöer, såsom Microsoft Windows 7/8/10, Office365 och Microsoft Active Directory 2012 eller senare
• Har B-körkort
Dina personliga egenskaperSom person ser vi att du är positiv och tycker om att möta våra kunder. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är självständig och serviceinriktad och prestigelös. Du är flexibel och har lätt för att förmedla teknisk kunskap på ett bra och pedagogiskt sätt. Vidare är du analytisk, noggrann, lösningsfokuserad och har god uthållighet i ditt arbete så att våra kunder får rätt service. Vi lägger stor vikt vid din personlighet, då kundkontakten är det viktigaste.
Det är meriterande om du...
• Har erfarenhet av IT-support i kommun
• Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
• Har god erfarenhet av helpdeskarbete
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
Upplysningar
Peter Eklund 023-82587
Fackliga företrädare
Vision, Christina Johansson 023-821 10
Saco, Ulrika Bergman 023-827 74
Övrig informationAnnonssäljare undanbedes vänligt men bestämt.
Kontaktinformation
Henrik Walve, IT-chef,
HWA11@falun.seArbetsplats
Matsarvsvägen 3
79177 Falun
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: 3982874587
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Walve
HWA11@falun.seFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
Falu kommun
79183 Falun
KontorsadressMatsarvsvägen 3, 79177 Falun
Jobbnummer 4475995
Observera att sista ansökningsdag har passerat.