IT-tekniker

Falu kommun / Supportteknikerjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Är du serviceinriktad, pedagogisk och har lätt för att förmedla teknisk kunskap till andra? Falu kommuns IT-avdelning söker en IT-tekniker till
Helpdesk!

Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb i en organisation som siktar högt. Här finns mycket goda möjligheter att
utvecklas i din roll tillsammans med ett positivt och kompetent team.

Publiceringsdatum
2022-11-24

Dina arbetsuppgifter
I ditt uppdrag kommer du framför allt att arbeta med ärendehantering i vår Helpdesk. Du kommer att tillhöra en grupp som möter kunderna i telefon, felsöker och avhjälper problem, t ex skrivarproblem, hårdvarufel och problem med verksamhetssystem. Även besök ute på våra kunders arbetsplatser förekommer.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

• Eftergymnasial utbildning inom IT eller arbetslivserfarenhet som går att likställa med sådan utbildning samt erfarenhet av att ha arbetat i servicedesk/helpdesk
• Utbildning inom eller att du tidigare har arbetat med moderna Microsoftmiljöer, såsom Microsoft Windows 10, Microsoft365 och Microsoft Active Directory 2012 eller senare
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift
• B-körkort

Dina personliga egenskaper
Vi sätter störst vikt vid din personlighet, då kundkontakten är det viktigaste. Vi söker därför dig som är serviceinriktad, har lätt att kommunicera och kan förmedla teknisk kunskap på ett bra pedagogiskt sätt till kommunens alla medarbetare. Du behöver dessutom kunna analysera och problemlösa på ett flexibelt sätt. Du är noggrann och har god uthållighet i ditt arbete så att våra kunder får rätt service. Förutom att samarbeta med våra kunder så har du lätt att samarbeta med kollegor.

Som person är du:

• Positiv och tycker om att möta våra kunder
• Kommunikativ och har god samarbetsförmåga
• Engagerande, ansvarstagande och kvalitetsmedveten
• Trygg och prestigelös
• Självständig

Meriterande kvalifikationer

• God erfarenhet av helpdeskarbete
• Erfarenhet av IT-support i kommun
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
• Erfarenhet och/eller utbildning i ITIL

Anställningsvillkor
1 tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse och 1 visstidsanställning på heltid i 3 månader med tillträde enligt överenskommelse.

Intervjuer kan komma att ske löpande. Bifoga utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten.

För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten.

Kontaktuppgifter

Peter Eklund, IT-supportchef, mail: peter.eklund@falun.se, tel: 023-82587

Fackliga företrädare

Vision, Christina Johansson 023-821 10
Saco, Ulrika Bergman 023-827 74

Övrig information
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Kontaktinformation
Peter Eklund, IT-tekniker

Arbetsplats

Falun

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4579870188".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Kontakt
IT-tekniker
Peter Eklund

Jobbnummer
7201695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: