IT-supporttekniker med uppdrag som teamledare/incident manager
Göteborgs universitet / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige IT-supporttekniker med uppdrag som teamledare/incident manager
Placering: IT-enheten, Göteborg
IT-enheten på Göteborgs universitet står inför många spännande utmaningar. Vi har ett förstärkt fokus på att verka nära kärnverksamheten och vara den naturliga parten för verksamhetsutveckling där IT är en viktig möjliggörare. Förväntan ökar snabbt på att kunna ge stöd för kvalificerade digitala tjänster och stödjande infrastruktur till forskargrupper och i utbildningen. Enheten, som består av ca 120 medarbetare fördelade på fem sektioner och har en budget på över 160 mnkr, levererar IT-tjänster till universitetets ca 6000 anställda och ca 37000 studenter.
För att kunna möta verksamhetens behov behöver vi förstärka med IT-supporttekniker med uppdrag kombinerat som teamledare/incident manager inom IT-support.
Publiceringsdatum2016-07-07Dina arbetsuppgifterSom teamledare inom IT-support ansvarar du för samordning och planering av resurser som ingår i teamet. Du leder det operativa supportarbetet genom närvaro i det dagliga arbetet och agerar bollplank vid eventuella frågor eller vid ärendeprioritering. Du säkerställer introduktionen av nya kollegor samt genomför uppföljningssamtal med teamets medarbetare. Du förväntas styra teamet mot uppsatta mål enligt gällande processer, policys och nyckeltal. Tillsammans med sektionschef och andra teamledare kommer du att vid behov säkerställa nya resurser, deras kompetensutveckling samt att våra arbetsverktyg används enligt fastställda rutiner.
Du kommer även att operativt arbeta med att utveckla vår supportprocess, säkerställa att dokumentationen är uppdaterad samt vid behov driva ett internt förankringsarbete med avseende på enhetens supportprocess.
Om det råder hög arbetsbelastning i teamet eller inom sektionen förväntas du hjälpa till med inkommande ärenden, antingen på plats, via telefon eller via fjärrverktyg.
KvalifikationerDu skall ha:
• Minst 5 års erfarenhet av arbete i roller inom helpdesk och IT-support
• Minst 2 års erfarenhet som teamledare eller motsvarande inom en supportorganisation
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande:
• Utbildning med inriktning mot IT på högskolenivå, KY/YH eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Genomgått ledarskapsutbildning
• Erfarenhet att ha drivit ett utvecklings- och förankringsarbete av supportprocessen som exempelvis Incident manager
Du som söker detta uppdrag är serviceinriktad, självständig och har ett strukturerat arbetssätt.
Du brinner för att förbättra verksamhetens processer och trivs med förändringsarbete.
Du tycker om att leda och utveckla dina medarbetare och att stötta dem i deras arbete. Du kan på ett prestigelöst sätt avlasta ditt team och hjälpa till med olika typer av ärenden vid behov. Teamet består av olika personligheter och det är därför viktigt att du är flexibel och lyhörd beroende på vem som behöver ditt stöd.
Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.
Övrig informationVi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktuppgifter för anställningen
Zeljko Ergic, Sektionschef
lämna meddelande på 031-786 3768 så ringer jag upp
zeljko.ergic@gu.sewww.gu.se/ledigaanstallningarFackliga organisationer
SACO: Martin Selander
031-786 1987
martin.selander@gu.seOFR/S: Peter Brandt
031-786 1169
peter.brandt@gu.seSEKO: Elaine Axelsson
031-786 1173
seko@gu.seUniversitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Provanställning tillämpas Tillträde
Snarast enligt överenskommelse
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-22
Registrera din ansökan elektroniskt under "Ansök online".
Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer: PET 2016/408
FöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 2944558
Observera att sista ansökningsdag har passerat.