IT-supporttekniker GBG
eWork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Till vår kund söker vi en IT supporttekniker
Syfte med befattningen:
• Att säkerställa hög tillgänglighet och säkerhet på IT systemen
• Drifta och i vissa fall, förvalta, IT Support System
• Bemanna Servicedesk och leverera snabb, effektiv användarcentrerad support
IT Teknikerns huvudsakliga uppdrag och ansvar:
ServiceDesk/1:st line support
• Bemanna ServiceDesk och ha nödvändig kompetens för att hjälpa de användare som vänder sig hit
Drift och support/2:nd line
• Drift/supporttekniker för servermiljön avseende installation, drift, övervakning, underhåll och support med djupare kunskap inom ett område och backup inom övriga områden
• Klientsupport på distans
• Genomföra löpande systemunderhåll tillsammans med gruppen och systemförvaltarna
• Arbeta i nära samarbete med systemägaren/systemförvaltaren för aktuella system samt de lokala IT-ansvariga
• "På platsen" supporttekniker avseende installation, support och felsökning av lokal IT utrustning om så blir aktuellt i särskild överenskommelse med kunden.
• Systemförvaltare och kontaktperson för leverantörer avseende infrastruktursystemet inom sitt specialistområde
Publiceringsdatum2013-01-17Övrig information• Kunna vara behjälplig i upphandlingar, förvärv och avyttringar
• Medverka och eventuellt samordna/driva förändringsarbete inom IT på de drifttjänster som erbjuds kunderna
• Hålla sig uppdaterad på teknikutvecklingen. Bidra till att utbilda medarbetare inom IT på internutbildningar
• I uppdraget ingår beredskap/jourtjänstgöring även utanför ordinarie arbetstid
Utbildning/erfarenhet
För att lyckas och trivas i rollen som IT tekniker tror vi att du är serviceinriktad, engagerad, driven och tycker om att hjälpa användare. Du är kommunikativ, handlingskraftig och har en utpräglad känsla för problemlösning. Vidare är du noggrann, målinriktad och en lagspelare med hög social kompetens. Uppdraget med support ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga då IT-användarna ibland är stressade och vill ha snabb hjälp.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Krav på relevant utbildning och minst 3 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter.
Du bör vidare ha en bred teknisk kunskap med ett genuint tekniskt intresse där du löpande följer utvecklingen inom IT. Erfarenhet av att hantera kund och leverantörskontakter är också ett plus.
Teknisk kunskap (med djupare/specialistkunskap inom något av dessa områden)
• Nätverk inkl kunskap om brandväggar
• Microsoft server inkl AD
• Microsoft Exchange (2003/2010)
• Microsoft SQL Server
• Citrix bl.a XenApp, XenServer, PVS
• Windows XP/Vista/7/8
• Skrivarhantering i större nätverk
• Microsoft Office 2003/2007/2010
Meriterande kunskaper
• IP telefoni
• System inom hälsa/sjukvårdssektorn
• Medicinteknisk utrustning
Startdatum: ASAP/enligt ö.k.
Längd: Tillsvidare (inleds med 6 månaders konsultuppdrag genom eWork)
Plats: Göteborg
Arbetstid: Heltid
Språk: Svenska och Engelska
Vänligen ansök med;
• ditt uppdaterade CV
• 2 referenser (personer vi kan kontakta)
• information om när du är tillgänglig för att börja
• Motivering till varför just du passar för denna roll
Ansökan kan skickas in via någon av ansökningslänkarna, eller mailas till
annelie.karlsson@ework.seVi offererar ofta löpande. Är du intresserad av denna roll rekommenderar vi dig att ansöka omgående.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Knexson Nevander
FöretageWork Scandinavia AB
AdresseWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm
Jobbnummer 1440528
Observera att sista ansökningsdag har passerat.