IT-Supporttekniker

Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-04-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Supporttekniker" (publicerad 2018-10-09) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område - från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH 12 400 helårsstudenter på grundnivå och avancerad nivå, nästan 1900 aktiva forskarstuderande och 5100 anställda.

Universitetsförvaltningen är en organisatorisk enhet till rektors förfogande som stöd för arbetet med central administration, planering, policyskapande, samordning, kvalitetskontroll, uppföljning och utvärdering. Universitetsförvaltningen ger även administrativt stöd till skolor eller motsvarande.

IT-avdelningen (ITA) har till uppgift att verka för utveckling och god förvaltning av KTH:s IT-infrastruktur i tydligt samarbete med KTH:s skolor och dess IT-driftsgrupper samt UF:s systemägare.

KTH IT-Support erbjuder datorrelaterad support till såväl anställda som studenter på KTH, per telefon, e-post, fax, via besök över disk och på plats hos användarna.

Publiceringsdatum
2016-04-22

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en IT-supporttekniker till KTH IT-Support med gedigen erfarenhet av att arbeta i ett supportteam, t.ex. Servicedesk eller Servicecenter. Du kommer att utföra fortlöpande administrativa och tekniska uppgifter relaterade till första och andra linjens support, samt ansvara för kvaliteten av supporten som du levererar.

En del av arbetsuppgifterna kommer att vara förlagda till KTH Entré - en samordnad mottagningsdisk för flera av KTH:s servicefunktioner. Där kommer du att vara en del i ett team som tar emot ärenden av både IT och studieadministrativ karaktär samt allmänna frågor i KTH Entrés gemensamma mottagningsdisk. En del av arbetet infattar leverans av produkter, därmed kan tunga lyft förekomma.

Dina Egenskaper
Du är kreativ, självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs att arbeta i grupp såväl som att arbeta självständigt. Du brinner för service och är van vid att jobba i en Servicedesk. Du är kommunikativ, social och hjälpsam i ditt sätt. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper. Du är en person som stimuleras av problemlösning och har en nyfiken inställning till att vilja vidareutveckla dina kunskaper både inom och utanför IT. Du har en positiv grundsyn och ser en utmaning i varje problem.

Kvalifikationer
• God vana att jobba i en Servicedesk och utföra självständigt arbete
• Hög servicekänsla, social- och teknisk kompetens
• Minst 3-årig dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God kunskap om: PC och Mac, felsökning och installation av hårdvara
• God kunskap om Exchange och Outlook samt andra mailklienter
• God kunskap om stora nätverk, nätverksprotokoll, skrivare
• Erfarenhet av komplexa IT-miljöer
• God organisationsförmåga och ambition att lära sig nytt
• Svenska och engelska i tal och skrift

Övriga önskvärda kvalifikationer
• Kunskaper i ärendehanteringssystemet RT
• Erfarenhet från låsta datormiljöer
• Erfarenhet från stora IT-supportorganisationer
• Erfarenhet av akademiska IT-miljöer (t.ex. inom högskolevärlden) är meriterande

Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida. 

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrig information
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-13
Ange följande referens när du ansöker: VP-2016-0111
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bogdan Andric, bandric@kth.se 08-790 967 08

Företag
Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen

Adress
Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen
Brinellvägen 8
10044 Stockholm

Kontorsadress
Brinellvägen 8

Jobbnummer
2800382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen: