IT-Support & Helpdesk

WiseIT AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2015-10-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Support & Helpdesk" (publicerad 2015-10-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WiseIT AB i Malmö, Lund, Älmhult, Ljungby, Varberg eller i hela Sverige

Tunstall är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 3000 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i mer än 30 länder över hela världen. 3 miljoner brukare utnyttjar idag Tunstalls produkter och tjänster. Tunstall Nordic AB - Sverige, Danmark, Finland & viss export - har ca 300 anställda och en omsättning på ca 500 MSEK. Den svenska verksamheten - Tunstall AB - sysselsätter ca 230 personer, med en omsättning på ca 300 MSEK. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Besök gärna www.tunstallnordic.com för mer information!

Publiceringsdatum
2015-10-23

Dina arbetsuppgifter
Som "IT-Support och Helpdesk" kommer du att agera 2nd-line och inhouse tekniker mot interna användare. Du kommer att lösa olika typer av ärende via telefon, e-mail och fjärrstyrning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat felsökning både på hård- och mjukvara, kontohantering i Active Directory, utrullning av klienter och stöttning av 1st-line.
Du kommer även att ansvara för beställning, reklamation av datorer, telefoner, producera guider och dokumentation.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik och IT. Du ska någon form av IT-utbildning samt minst ett tre års arbetslivserfarenhet som supporttekniker eller IT-tekniker. Du bör ha kunskap inom följande områden:

• Microsoft Windows operativsystem
• Microsoft Exchange
• Felsökning av hårdvara och mjukvara
• Active Directory

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något ärendehanteringssystem samt har arbetat med SLA: er och ITIL. Ett krav är att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Är du den vi söker?

För att lyckas i rollen tror vi att du är positiv, pedagogisk och serviceinriktad person. Du ska ha god felsökningsförmåga och se lösningar istället för problem. Du hanterar stress på ett bra sätt och kan prioritera dina arbetsuppgifter. För rätt person erbjuder Tunstall Nordic ett spännande arbete med den senaste mobila tekniken och goda karriärmöjligheter.
Låter det som nästa steg i din karriär? Då är du välkommen att söka direkt för vi tillämpar ett löpande urval i den här processen.

Om företaget
Wise IT AB är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se

Wise IT - Rätt människor inom IT

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1345
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Igor Micanovic

Företag
WiseIT AB

Adress
WiseIT AB
Djäknegatan 23
21135 Malmö

Kontorsadress
Djäknegatan 23, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2493354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WiseIT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WiseIT AB: