IT-support med teamlead-ambitioner
Davvero / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-support med teamlead-ambitioner" (publicerad 2018-02-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Davvero i Stockholm,
Solna,
Eskilstuna,
Västerås,
Boden eller i
hela Sverige Vi på Davvero IT efter dig som älskar att arbeta som helpdesk-agent och känner dig redo för nästa steg. I denna IT-support roll får du nämligen, utöver att arbeta on site ute hos kund, stötta ansvarig teamlead.
Vad gör du om dagarnasom support på helpdesk?
Du arbetar on site ute hos en av Evrys kunder, som har lokaler centralt i Stockholm. Du börjar din dag genom att gå igenom mailen. Du samarbetar med kollegorna och bollar lösningar och ärenden. Under dagen hanterar du supporten löpande över telefon och mail. Du lyssnar in användarnas problem, felsöker och löser problemet. Därefter följer du upp, dokumenterar och administrerar ärendet.
Utöver det fungerar du som bollplank till ansvarig teamlead. Det kan handla om delaktighet i förbättringsarbete, samarbete med leverantörer och kontakt med representant från kunden och kundansvariga hos EVRY.
Vem trivs på i denna roll?
I mötet med användarna är det viktigt att vara tålmodig, pedagogisk och serviceminded. Denna roll är för dig som har teknisk erfarenhet i ryggen som vill få in foten och på sikt växa i din roll som IT-support. Du tycker det är roligt att lära dig nya system och miljöer, samt att guida andra personer som är på olika kunskapsnivåer.
För att trivas i rollen som stöd till teamlead bör du gilla att kommunicera med människor, tänka proaktivt och självklart att peppa och motivera andra i det dagliga arbetet. Du ska representera Evry gentemot denna högprofilkund och då är det viktigt med ett professionellt agerande och förhållningssätt i kontakt med både slutanvändare och kundens olika representanter.
Vem letar vi efter?
• Vi ser gärna att du har kompetens inom Exchange, Office 365, Windows 7/8/10MS Office och Active Directory
• Meriterande med grundläggande kompetens inom Windows Server, nätverk, Linux och ITIL
• Tidigare erfarenhet av minst 1-3 års erfarenhet av att arbeta som teknisk support är ett krav
• Ambition att så småningom arbeta som teamleader, meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande roll.
Praktiskt om tjänsten
• Heltid
• Fast månadslön
• Kontor i centrala Stockholm
• Stort välkänt företag
• Härligt gäng
• Start omgående
Publiceringsdatum2018-01-19Om företagetFör oss på Davvero går trivseln med arbetsuppgifterna och trivseln på själva arbetsplatsen hand i hand. Vi vet att en person som trivs på sitt jobb blir engagerad och finner motivation till att vilja lära och utvecklas. Vi lägger därför stor vikt vid vad som passar dig och vad du vill ha för att må bra. Välkommen till Davvero!
Övrig informationDen här rekryteringsprocessen hanteras av Davvero och EVRYs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Veronika på Davvero (
http://jobb.davvero.se/people/24162-veronika-ribbing-linder)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVeronika Ribbing Linder
veronika.ribbing@davvero.se 070-509 13 31
FöretagDavvero
AdressDavvero
Hammarby Kaj 10D
12032 Stockholm
KontorsadressHammarby Kaj 10D, Stockholm
Jobbnummer 3914485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.