IT-Support

Studentwork Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-11-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Support" (publicerad 2019-12-04) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentwork Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vår kund är ett internationellt fastighetsbolag som har sitt kontor på Södermalm. Vill du vara en del av något nytt där du får vara med och påverka från start? Vi söker en driven person som kommer att bli en av tre First Line supportmedarbetare. Sök nu och bli en del av ett företag där initativ uppmuntras och där du får utveckla dina kunskaper inom IT och fastighetsbranschen!

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!


DINA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som First Line support kommer du att vara med under en spännande nystartad service desk funktion som har vart igång i ca sex månader. Tillsammans med dina kollegor hanterar ni interna IT-frågor från företagets alla kontor runt om i världen. Teamet kommer att bestå av cirka 10 personer med blandade erfarenhetsbakgrunder där du kommer att vara omgiven av kompetenta kollegor som gärna hjälper varandra i utvecklingen framåt. För dig som vill avancera finns det goda möjligheter att utvecklas både inom IT avdelningen och bolaget!

Som First Line support kommer du arbeta med olika frågor kopplat till IT-drift och agera internt stöd gentemot organisationen. Du kommer att vara en första kontakt för de inkommande ärenden som inkommer gällande IT och agera problemlösare kring diverse dagliga IT-relaterade utmaningar.

DINA FRÄMSTA ARBETSUPPGIFTER KOMMER VARA:
- Ansvara för orderläggning av hårdvara, installera program samt behörigheter
- Ta emot alla inkommande ärenden gällande IT via telefon, mejl och webb
- Dokumentera, följa upp och delegera vidare avancerade ärenden till dina kollegor på second och third line support
- Vara med och komma med input samt feedback på hur ni kan förbättra servicedeskfunktionen

OMFATTNING:Heltid
ORT:Stockholm, Södermalm
ARBETSTIDER:Kontorstider
ANSTÄLLNINGSFORM:Konsultuppdrag 6 månader där ambitionerna är att det sedan ska leda till en överrekrytering till vårt kundföretag

DIN PROFIL

Våra önskemål till dig:
- Gymnasieexamen, gärna inom IT eller teknik
- Har ett stort intresse för IT och grundläggande kunskaper inom området, exempelvis från gymnasiet eller tidigare arbete
- Som person är du noggrann, social och är lösningsorienterad
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

OM STUDENTWORK

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet.

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.

Mer information

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-11-26

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentwork Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "113378".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentwork Sweden AB (org.nr 556723-0486)

Arbetsplats
Akelius Residential AB

Jobbnummer
4971467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentwork Sweden AB: