IT-konsult

Landstinget Västmanland Division Service / Datajobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Västmanland Division Service i Västerås, Köping, Sala, Fagersta eller i hela Sverige

Division Konsult och Service är en av sju divisioner inom Landstinget Västmanland. Divisionen ansvarar för olika servicetjänster inom landstinget. Basenheten IT Centrum är en av sju basenheter inom divisionen och dess verksamhet omfattar drift, kommunikation, systemförvaltning, support och utveckling av IT och telefoni. Supportenheten inom IT Centrum har till uppgift att ge service till kund, dels genom kundsupport per telefon och fjärrstyrning i Help Desk och dels genom teknikerstöd på plats ute hos kund. Inom enheten finns även IT Centrums inköpsfunktion som hjälper kunden med inköp av datorer och kringutrustning.

Publiceringsdatum
2008-07-09

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av arbete i en Help Desk alternativt har arbetat som IT-tekniker. Som medarbetare i Help Desk kommer du omväxlande att arbeta i en Front- respektive Backofficefunktion.
Rollen i Frontoffice innebär att registrera ärenden i IT Centrums ärendehanteringssystem. Ärenden inkommer främst via telefon men även till viss del via e-post. Rollen innebär även att ställa en första diagnos för att kunna kategorisera och prioritera ärendet. Inom ramen för arbetet i Frontoffice löses även ärenden av enklare karaktär.
Rollen i Backoffice innebär att arbeta med felsökning och åtgärdande av inkomna ärenden samt till viss del även med rådgivning. Målsättningen är att i Backoffice lösa alla ärenden som kan lösas på distans. Hårdvaruproblem och andra ärenden som kräver på-platsen-service hos kund, flyttas via ärendehanteringssystemet till rätt kompetens.
Bemanning i Help Desk schemaläggs av medarbetarna själva men ska i nuläget följa öppentiderna 07:00 – 17:00. Utökat öppethållande kan komma att införas. I dagsläget arbetar fem medarbetare i Help Desk och ca 180 samtal inkommer per dag.

Kvalifikationer
För detta arbete vill vi att du har en grundläggande IT-utbildning, helst på högskolenivå, samt minst tre års arbetslivsfarenhet inom området IT-support. Du ska ha dokumenterade kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. Vi förutsätter god kunskap i Microsoftmiljöer.
Erfarenhet av arbete med följande är meriterande/önskvärda:
• Fjärrstöd
• Lotus Notes
• Active Directory
• Ärendehanteringssystem
• Nätverk
• IT-säkerhet
Arbetet är utåtriktat och innefattar många kontakter med såväl kunder som kollegor vilket gör att vi ställer stora krav på din sociala kompetens, din vilja och förmåga att arbeta i grupp samt att kommunicera. Inom Help Desk arbetar vi nära varandra och vi förutsätter därför att kunskapsöverföring är naturligt för dig.
Som person vill vi att du är ansvarstagande, stresstålig, smidig, har en positiv och utåtriktad läggning samt en hög känsla för service. Du ska ha en god analytisk och pedagogisk förmåga samt en vilja att hela tiden lära in och tillämpa nya kunskaper.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning ca ett år.
Tillträde enligt överenskommelse.
Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Upplysningar
Vid frågor om tjänsten kontakta: Resultatenhetschef Marianne Forsman tel 021 – 17 60 84.
Vid frågor om enheten kontakta: Basenhetschef Jonas Rehnberg tel 021 – 17 65 55.
Facklig företrädare
Emanuel Ström, SKTF tel 021 – 17 54 16.
Välkommen med din ansökan till senast 31 augusti till Division Konsult och Service, Hållgatan 2, 72151 Västerås eller konsult.service@ltv.se
Insända betygshandlingar återsändes ej.
Myndighetsbrevlåda: konsult.service@ltv.se
www.ltv.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tidsbegränsad anställning, ca ett år.

Ersättning
Fast lön
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-31
Ange följande referens när du ansöker: KOS 021/2008
Ansökan kan skickas till e-postadress: konsult.service@ltv.se

Kontakt
Anna Berger, Personalsekreterare, 021-174512 (Telefon), konsult.service@ltv.se

Företag
Landstinget Västmanland Division Service

Adress
Landstinget Västmanland Division Service
72151 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Hållgatan 2
Västerås

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 021-173000
E-postadress: konsult.service@ltv.se

Jobbnummer
267738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Västmanland Division Service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Västmanland Division Service: