IT- tekniker till Digitaliseringsavdelningen
Norrköpings kommun / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Drivs du av att leverera god service och har ett stort IT- intresse? Då kan du vara vår nya IT- tekniker!
Vilka är vi?
Norrköping är en tillväxtkommun med ökande befolkning och strävar efter att i kraft av sin storlek och geografiska belägenhet, vara en viktig spelare gällande regionala initiativ, samverkan och utvecklande projekt.
Kommunen ska vara innovativ, modig och framåt med medborgarintresset som styrande.
Effektivisering, bland annat med hjälp av digitalisering och vidareutveckling av arbetssätt och processer är nödvändig för att kunna leverera samhällstjänster av hög kvalitet.
Kommunstyrelsens kontors huvuduppgift är att stödja alla verksamhetskontors administrativa processer, framförallt inom områdena ekonomi och personal men även kommundirektörens ledningsgrupp i dess arbete.
Digitaliseringsavdelningen är en service och utvecklingsenhet inom Norrköpings kommun. Tillsammans är vi cirka 90 kollegor som driver, utvecklar och förvaltar de IT-system, applikationer och telefoni som används i kommunens verksamheter.
Vi har stort verksamhetsfokus, intern utveckling av enheten, högt i tak samt stora möjligheter för ett kreativt och agilt arbetssätt.
Vi söker nu en kollega till Servicedesken som brinner för service och har ett stort intresse för ny teknik. Vi står inför en spännande framtid där vi erbjuder möjligheter till utveckling och delaktighet i vår organisation.
Publiceringsdatum2023-09-11ArbetsuppgifterSom IT-Tekniker hos oss i linje 1 består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att, främst via telefon och mail, hantera ärenden av olika karaktär.
Det kan vara allt från att byta ett lösenord åt användaren i något av våra system, felsöka en dator, administrera användarkonton till att eskalera ärenden till linje 2 och 3 eller föra dialog med andra grupper på avdelningen för att diskutera fram en lösning av ett odokumenterat problem.
Dokumentation av ärenden är en stor och viktig del i arbetet samt skapandet av interna guider/rutiner. Vi jobbar ständigt med kunskapsöverföring från andra enheter till linje 1, allt för att kunna lösa så mycket som möjligt vid första kontakt med våra användare.
Vem är du?
Du som söker har en avslutad gymnasial utbildning med inriktning IT alternativt en avslutad gymnasial utbildning i kombination med ett eller flera års arbetserfarenhet av IT-Support.
Vi tror att du är en socialt kompetent problemlösare med ett stort teknikintresse som brinner för förändring och förbättring men framför allt service och utveckling!
Du är professionell och pedagogisk i ditt agerande och har fingertoppskänsla i hur du hjälper våra kollegor, både internt på avdelningen men även i kontakten med våra användare ute i verksamheten.
Du ser lösningar istället för problem och är inte rädd för ny teknik eller nya uppgifter som kanske inte alltid kommer levererat med ett facit och du tar ett stort eget ansvar för egen utveckling. Det som var nytt igår kanske byts ut mot något annat imorgon och då gäller det att du har förmågan att anpassa dig efter verksamhetens behov.
I den här tjänsten ser vi att du kommer behöva vara serviceinriktad, flexibel, stresstålig, driven och har en god analytisk förmåga med mycket eget ansvar men även god förmåga att samarbeta i grupp för att bidra i utvecklingen av servicedesken, digitaliseringsavdelningen och Norrköpings kommun. Vi har startat resan mot att bygga morgondagens Servicedesk och vill gärna ha dig med på den!
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Nej
Sista ansökningsdatum: urval och intervjuer kan komma att genomföras löpande, sista ansökningsdag 1 oktober.
Kontakt: Enhetschef Sandra Bolin, telefon 011- 15 16 11 eller mail
sandra.bolin@norrkoping.se och Rekryteringsspecialist Alva Andersson, telefon 011- 15 14 12 eller mail
alva.andersson@norrkoping.seVi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 8102033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.