IT supporttekniker till Svea Bank
Svea Ekonomi AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svea Ekonomi AB i Solna,
Stockholm,
Åmål,
Uppvidinge,
Sundsvall eller i
hela Sverige Nu söker vi dig som har ett gediget intresse för IT och teknik, som trivs med att arbeta med människor till rollen som 1st line supporttekniker hos oss på Svea!
Vad kommer du att göra?
Rollen som IT supporttekniker innebär att du dagligen hjälper användare som stött på tekniska problem av alla möjliga slag. Du kommer att arbeta med att lösa inkommande supportärenden samt en hel del andra IT-relaterade uppgifter. Ärendena varierar i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Du kommer tillhöra vårt Infrastruktur team, ett sammansvetsat och hjälpsamt team med användaren och tekniken i fokus. Här finns mycket stor kunskap inom allt du som supporttekniker ska hantera, något de alltid ställer upp och delar med sig av. En vanlig dag i rollen som IT-supporttekniker innebär följande:
• Hantera och lösa inkommande ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning
• Felsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustning
• Kontohantering i Microsoft Active Directory
• Ansvara för patchning, mjukvarudistribution och kontohantering i Active Directory
• Installera nya program och applikationer
Vem söker vi?
Då arbetet ställer krav på såväl hög serviceförmåga som tekniskt kunnande ser vi gärna att du har minst en grundläggande nivå av teknisk kunskap samt praktisk erfarenhet av arbete inom help- eller servicedesk sedan tidigare. Har du även utbildning inom IT-området är det meriterande. Infrastruktur-gruppen i Solna hanterar supportärenden från flera länder i koncernen vilket innebär att du behöver kunna engelska såväl som svenska flytande i både tal och skrift.
För den här rollen söker vi en person som är självgående och öppen, med god samarbetsförmåga och vilja att ge bra service till våra användare i koncernen. Du bör ha en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, vara pedagogiskt lagd och kunna kommunicera med individer på olika nivåer. Vi tror även att du har en hög problemlösningsförmåga, och att du trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo.
Publiceringsdatum2022-06-17Så ansöker duVi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Johanna Rooth på
johanna.rooth@svea.comUrval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvea Ekonomi AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svea Ekonomi AB (org.nr 556489-2924)
Arbetsplats Svea
Jobbnummer 6753674
Observera att sista ansökningsdag har passerat.