IT Supporttekniker

Huddinge Kommun / Supportteknikerjobb / Huddinge
2015-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT Supporttekniker" (publicerad 2017-08-16) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge kommun omfattar både vackra natur- och friluftsområden och storstadens bekvämligheter. Här finns bostäder och arbetsplatser där människor kan utvecklas och må bra. Huddinge kommun kännetecknas av mångfald, omtanke och stark framåtanda. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för alla som bor och arbetar här.

Tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Enhetsbeskrivning
På IT-sektionen arbetar idag 40 personer varav 6 personer i gruppen IT, Helpdesk och Support. Gruppen hanterar allt som gäller våra kunders datorer, applikationer, skrivare samt mobila enheter.

Huddinge kommuns IT-miljö:
33000 användarkonton varav ca 8000 är personal
7000 datorer (stationära och bärbara)
Nätverk till 280 adresser (både trådlöst och trådat)
800 nätanslutna skrivare, 1700 lokalt anslutna
3600 telefonanknytningar, 1800 mobiltelefoner
400 system/program
20000 ärenden per år hanteras av IT Helpdesk

Om arbetet
Fungera som första linjens support samt vara behjälplig i andra linjens support inom IT-sektionen. Registrera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden, lösa problem direkt för användaren och hantera beställningar. I de fall som ärendet inte kan lösas av Helpdesk eskalera det till rätt instans inom IT-sektionen eller övrig support inom kommunen.
Supporten kan ske via telefon, e-post, webb och personligt besök. Hantera information om driftstatus från IT-sektionen via de på kommunen uppsatta informationsrutinerna. Resursen ska även bidra till enhetens arbete med att utveckla och förbättra användarstödsprocessen.

Publiceringsdatum
2015-02-25

Profil
Mycket goda kunskaper om ITIL och de vanligaste processerna inom Service Operations.
Goda kunskaper och erfarenhet inom IT-hårdvara, mjukvara (Windows 7, och MS Office), framför allt på klientdatorer, skrivarhantering, mobila enheter (inklusive mobiltelefoner och läsplattor, främst av märket Samsung och Apple) och övrig periferiutrustning.
Grundläggande kunskaper i vanligt förekommande verktyg för drift, övervakning, underhåll med mera, exempelvis Configuration Manager (SCCM).
Grundläggande kunskaper och erfarenhet inom drift och infrastruktur på plattformar vanliga inom kommuner, exempelvis Active Directories, Exchange 2010 och Server 2008 R2.
Grundläggande kunskaper i behörighetshantering inom IT, främst via Active Directory men även FIM behörighetssystem. Hantera svenska i tal och skrift.

Erfarenheter
Dokumenterad erfarenhet av Helpdeskarbete i en stor IT-miljö med etablerade ITIL-processer och arbetssätt.
Dokumenterad erfarenhet från IT-drift i komplex miljö och som support- och helpdesktekniker.
Mycket god förmåga att hjälpa användarna via telefon
Mycket bra på dokumentation, strukturerad, noggrann, serviceinriktad och ansvarstagande. God förmåga att kommunicera med användare och kollegor för att effektivt lösa problem (lyssna, ställa frågor, föra dialog).
God samarbetsförmåga, både inom arbetsgruppen och utåt i organisationen kan hantera flera bollar samtidigt. Du är bra på att dela med dig av din kompetens och att lära nytt. Förmåga att lösa sina uppgifter på ett flexibelt och kreativt sätt med god kvalitet samtidigt som uppsatta regelverk följs.
Förmåga att prioritera sina dagliga arbetsuppgifter så att ärenden hanteras på effektivt sätt. Lösningsorienterad, ha god förståelse för kundens önskemål. Kunna arbeta självständigt med de uppgifter som man har fått tilldelat sig. Social, diplomatisk och med väl utvecklad förmåga till goda användar- och kundrelationer.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-12
Följ länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: KSF:2015:9
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Boel Norell Winlund, IT-chef 08-53530270
Åsa Junhager, funktionsansvarig IT helpdesk och support 08-53531310

Företag
Huddinge kommun

Adress
Huddinge kommun
Kommunalvägen 28
14185 Huddinge

Kontorsadress
Kommunalvägen 18

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2181875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: