IT supporttekniker
Kungsbacka Kommun / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka kommun är en av de mest expansiva kommunerna i Sverige, vi är i dagsläget cirka 72 000 invånare. Närhet till Göteborg och lång kustlinje gör Kungsbacka till en attraktiv kommun. Kungsbacka kommun är den största arbetsgivaren i kommunen med sina cirka 5 800 anställda.
IT är ett av nio serviceområden inom Serviceförvaltningen i Kungsbacka kommun. Serviceförvaltningen tillhandahåller och utvecklar efterfrågade tjänster för kommunens övriga förvaltningar. IT-enhetens uppdrag är att förvalta och utveckla de interna IT-systemen samt ge support till samtliga anställda. Målet är att stödja verksamheten på ett professionellt, samordnat och effektivt sätt.
Miljön är idag standardiserad och består i första hand av Microsoft produkter.
Vi har drygt 90 servrar och 80 applikationer. Vårt nätverk bygger på Ciscos produkter där IT-enheten ansvarar för all kommunikation i och mellan kommunens fastigheter, för den centrala utrustningen såsom hårdvara samt för installation av servrar och klienter. IT-enheten ansvarar även för IT-support till cirka 5 000 användare.
I din roll som IT supporttekniker kommer du att ge support till våra användare i första hand på deras arbetsplatser. Du kommer att installera hårdvara och mjukvara och där en stor del av arbetet handlar om felsökning och problemlösning på plats hos kunden. Du kommer att arbeta i ett kvalificerat team med många kontakter såväl inom IT-enheten som med användarna ute i verksamheten. Det är därför ett plus om du har god lokalkännedom i Kungsbacka kommun.
Vi vill att du har
• minst tre års erfarenhet som IT supporttekniker
• utbildning på minst gymnasienivå med inriktning mot IT
• mycket goda kunskaper i Windowsbaserad klientmiljö
• mycket goda kunskaper i hårdvara gällande klientmiljö och kringutrustning
• goda kunskaper på TCP/IP
• god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i problem utifrån kundens behov
• B-körkort
Som person har du en väl utvecklad samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera rätt saker. Du är systematisk och logisk samt är bra på att analysera problem. Du är duktig på att skapa och utveckla goda relationer och kan möta andra människor på ett otvunget sätt. Att du är självgående och ansvarstagande ser vi som en förutsättning för att klara tjänsten. Vidare är du öppen för nya idéer och har lätt för lära och prova nytt. Vi strävar efter att arbeta proaktivt med långsiktiga lösningar på de problem som finns såväl som med dem som kan uppstå, en syn som vi vill att du delar med oss.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Mer information lämnas av
Verksamhetschef Christer Lundgren
Telefon: 0300-83 54 32
När du söker tjänster inom Kungsbacka kommun använder du vårt
e-rekryteringssystem för en effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Gå in på vår webbplats
www.kungsbacka.se/jobb, under Teknik. Betyg och referenser lämnas vid anställningsintervju.
Publiceringsdatum2008-04-10KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid/Tillsvidare
ErsättningFast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-04-27
Ange följande referens när du ansöker: 2008185
FöretagKungsbacka Kommun
AdressKungsbacka Kommun
43481 KUNGSBACKA
KontorsadressStadshuset
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0300-83 40 00
Jobbnummer 188408
Observera att sista ansökningsdag har passerat.