IT Service Owner till Ambea

Ambea Sverige AB / Datajobb / Solna
2025-06-16


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ambea Sverige AB i Solna, Stockholm, Linköping eller i hela Sverige

Nu söker vi en IT Service Owner till Applications vid Ambeakoncernens huvudkontor i Solna.
Ambea är Nordens kunskapsledande omsorgsföretag. Vi verkar genom varumärkena Nytida, Vardaga, Stendi, Altiden, Validia och Klara, och bedriver utbildningsverksamhet inom Lära. Genomgående i våra verksamheter erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Vi har cirka 38 000 medarbetare på mer än 1000 enheter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra.
Läs gärna mer här.
Ditt uppdrag
Som IT Service Owner vid Applications blir du en viktig teammedlem i vår Nordiska grupp som består av seniora och mediora medarbetare. Vi arbetar Nordiskt med Applikationsförvaltning och utveckling enligt ITIL där vi utför operativa, taktiska och ibland strategiska aktiviteter - din erfarenhet gör att du förstår vad som skiljer ditt ansvar för att lösa dagliga ärenden och hur vi underlättar hantering genom lathundar eller kunskapsartiklar som påverkar applikationens status.
Din arbetsvecka karaktäriseras av varierande arbetsuppgifter inom teamets domäner/områden med hantering av dagliga ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
Du jobbar smart genom att proaktivt analysera och påverka insatser för underhåll och utveckling av våra IT-system på koncernnivå i nära relation med kollegor vid Verksamhetsutveckling, Affärsområden eller koncerngemensamma stödfunktioner som Inköp, Marknad och Kvalitet.
Din erfarenhet och kunskap
Vi söker en verksamhetsnära applikationsförvaltare med relevant högskoleexamen i datavetenskap eller IT och minst sju års arbetserfarenhet, har du erfarenhet av CRM eller Kvalitetssystem är dessa kunskaper av stort intresse.
Vi ser det som en fördel att förstå skillnader i förvaltningsbehov vid klassiska on-premise-system eller molnlösningar, du engagerar dig gärna i frågor om IT-säkerhet och kan påvisa relevanta utbildningar eller certifieringar inom projekt- och/eller IT förvaltningsmetodik ses som meriterande.
Vi söker ytterligare en kollega som uppskattar vår kultur och inspireras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Stämmer ovan in på dig hoppas vi även du har ett glatt humör, spännande fritidsintressen och som person deltar i dialoger med lösningsfokus, analytisk förmåga och utmärkta kommunikationsfärdigheter.
Vi erbjuder
• Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram. * Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller. * Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.
Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Publiceringsdatum
2025-06-16

Om företaget
Vi har helt nya lokaler vid vårt kontor i Origo, Röntgenvägen 3, med närhet till kommunikationer i Sundbybergs centrum. Du kan läsa mer om de nya lokalerna här. Kontoret har utbildningslokaler och mötesplatser. Flera medarbetare uppskattar lunchpromenaderna i närområdet vid Bällstakanalen och närheten till affärer och service i Sundbyberg.
Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling.
Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista dag att ansöka är 31 augusti 2025 För mer information kontakta: dina kontaktuppgifter Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister ska uppvisas vid en eventuell anställning
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se

Så ansöker du
Välkommen att ansöka via knappen "Skicka ansökan" nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ambea Sverige AB (org.nr 556542-9908)

Arbetsplats
Ambea

Kontakt
Kristofer Grundström
kristofer.grundstrom@ambea.se
+46 73 377 59 31

Jobbnummer
9390603

Prenumerera på jobb från Ambea Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ambea Sverige AB: