IT Partner sökes till Skanska Sweden IT AB!

Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Letar du efter nästa steg inom IT-området? Är du en lagspelare som gillar att samarbeta och har ett brinnande intresse för IT? Då har vi tjänsten för dig!

Vi på StudentConsulting söker nu en IT Partner för vår kunds räkning. Skanska Sweden IT AB fungerar som ett internt It-bolag och arbetar bland annat med applikationsutveckling, drift, förvaltning och support.

Du kommer ingå i ett fartfyllt och hjärtligt arbetsteam, där dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• felsökning
• beställning av tillbehör
• installation av datorer/mobiltelefoner/Ipad/switchar/AzureAD-rättigheter mm.
• arbeta med support, men även onsite hos kund i region Mellan som innefattar Mälardalen, Stockholm och en del av Västergötland.
• hjälpa våra användare att ta fram IT-lösningar för deras ändamål.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men arbetar ute hos vår kund. Tjänsten är ett vikariat på heltid, med start 1 november och pågår till september 2022. Arbetstider är mån-fre kl.07.00-16.00.


Publiceringsdatum
2021-09-23

Profil
Vi söker dig som är ute efter ett tidsbegränsat arbete inom ett område du brinner för. Det är oerhört viktigt att du som söker är lyhörd, noggrann, ödmjuk, öppen och rak. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har en utbildning från yrkeshögskola/Universitet inom IT eller motsvarande erfarenhet. B-körkort är ett krav då Skanska har kontor på olika orter, du kommer inte enbart att sitta onsite i Stockholm, utan vid tillfällen även hjälpa kunder direkt ute på plats så det är ett omväxlande jobb.

Du har en kommunikativ förmåga och är inte rädd för att ta egna initiativ. Det är en förutsättning att du har ett stort tekniskt intresse. Du är serviceminded och har en förmåga att hantera kunder på ett artigt och korrekt sätt. Att hålla hög kvalité på kundbemötande är oerhört viktigt för vår kund. Det är meriterande om du har någon tidigare erfarenhet inom support, nätverksteknik, servicedesk. Skanska använder sig bl.a. av; Windows 10, Office 365, Exchange samt ServiceNow (ärendehanteringssystem) och det är därför meriterande med kunskap samt tidigare erfarenhet inom detta.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 13 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)

Arbetsplats
StudentConsulting

Jobbnummer
5987846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ):