IT Helpdesk-medarbetare / Supporttekniker till konsultuppdrag!
Experis AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du ett eller några års erfarenhet av en roll som First Line It Support / Helpdesk / Supporttekniker, samt erafrenhet av Remedy ITSM och Solidus? Vi på Experis IT söker just nu en IT-konsult att arbeta som Supporttekniker på uppdrag hos en statlig myndighet i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan!
Om organisationen:
Vår kund är en statlig organisation som arbetar för landets funktionalitet. De arbetar för att bidra till ett tillgängligt, säkert och miljömässigt hållbart transportsystem som möter samhällets behov. De söker nu en supporttekniker till deras First line support.
Publiceringsdatum2019-11-27Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker kan dina arbetsuppgifter bland annat avse att se till att IT-utrustning fungerar, att tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara. Rollen kan även innebära att administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer), instruera användare i hur de ska arbeta med olika program samt ge telefonrådgivning.
Du kommer att ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till organisationens användarstöd inom IT och telefoni i första linjens support.
Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 100 %
Ort: Göteborg
Vem är du?
För att du ska trivas i rollen som supporttekniker i organisationens Helpdesk är det nödvändigt att du utfyller följande punkter.
* Gymnasium eller likvärdig utbildning
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativ system, nätverk samt informationssäkerhet. Grundkunskaper i MS Office.
* Minst ett års arbetslivserfarenhet inom Helpdesk eller som IT-tekniker
* Minst ett års erfarenhet av ärendehanteringssystem Remedy ITSM samt goda kunskaper i det.
* Erfarenhet av telefonisystem Solidus.
* Arbetslivserfarenhet av att ge support över telefon/remote.
* Vara serviceinriktad med god kommunikativ förmåga.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med intern kunskapsdatabas.
Om Experis IT
På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.
Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på
viktoria.vershovsky@se.experis.com SEO: Helpdesk, First Line, IT Support
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "0635c258-23f3-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis IT
Jobbnummer 4969436
Observera att sista ansökningsdag har passerat.