Iris Hantverk söker Ekonomiansvarig/Säljadministratör
Butik / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Butik i Stockholm,
Danderyd,
Järfälla,
Täby,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Som Ekonomiansvarig har du det översiktliga ansvaret över företagets ekonomi och rapportera det nuvarande och framtida ekonomiska läget. Som ekonomiansvarig sköter du själv all löpande bokföring, leverantör- och kundreskontra, upprätta månadsbokslut och är behjälplig vid sammanställning av budgetarbete. Du sköter företagets ekonomi genom att ständigt göra kontroller i form av att ta fram rapporter som ledningen analyserar. Ekonomiansvarig ska, genom ständig uppsikt komma med förslag på förbättringar och möjliga åtgärder. Årsbokslut görs idag av extern firma det är önskvärt att kunskap kring upprättande av bokslut finns men det är inget absolut krav. Ekonomiansvarig har kontakten med redovisningsbyrån samt revisor och är behjälplig i bokslutsarbetet.
Som säljadministratör är du behjälplig i allt säljarbete. Det innebär att lägga order, svara i växeltelefon, lägga upp nya kunder, hantera felfakturering, reklamationer, krediteringar och vid behov vara med på mässor.
Vi söker en person som gillar att arbeta i liten grupp där inget arbete är för stort eller för litet. Flexibilitet och samarbete är nyckelord i det dagliga arbetet. Du skall ha förmågan att tänka nytt och vara öppen för förändring och se nya möjligheter. Du arbetar självständigt inom det egna ansvarsområdet och har utvecklat sinne för prioriteringar, organisation och struktur och förmåga att på egen hand utforma rutiner och förbättringar. Du har en stark känsla för service och kundnöjsamhet.
Du skall ha god kunskap inom ekonomi och redovisning med flera års erfarenhet av redovisning i olika ekonomisystem. Kunskap och erfarenhet inom löneadministration är ett plus. Goda kunskaper i Office, Outlook och kunna uttrycka dig ledigt i tal och skrift i både svenska och engelska.
Kravspecifikation
Kunskap
• Relevant utbildning/högskoleexamen alternativt flerårig erfarenhet
• Goda data kunskaper, Office, Outlook
• Kunna uttrycka sig ledigt i tal och skrift både på svenska och engelska
Publiceringsdatum2017-03-29Erfarenheter• God kunskap och erfarenhet inom ekonomi och redovisning
• Redovisning i flera olika ekonomisystem
• Löneadministration önskvärt
• Erfarenhet i affärssystemet Monitor önskvärt
Förhållningssätt
Stark känsla för
• Samarbete
• Flexibilitet
• Öppenhet/nya möjligheter
• Drivkraft och hög energi
• Service och kundnöjsamhet
• Lösningsorienterat förhållningssätt
• Organisation och struktur
Motiverad av att
• Arbeta självständigt
• Söka information
• Prioritera
• Strukturera och organisera, avläsa resultat.
• Analysera och utvärdera
• Se helheten
Iris Hantverk säljer formgivna hantverksmässigt tillverkade bruksföremål. Grunden i verksamheten är våra borstar som tillverkas för hand av företagets synskadade hantverkare. Vi är inriktade på naturmaterial och vackra funktionella produkter. Iris Hantverk har idag 15 anställda fördelade på 2 butiker, webshop, borstbinderi och kontor/sälj/administration. Tjänsten vi skall tillsätta innefattar ungefär 70% ekonomi/redovisning och 30% säljadministration.
Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar provanställning 6 mån
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-18
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiansvarig/Säljadm
KontaktSara Edhäll
info@irishantverk.se 08399091
FöretagBUTIK
AdressBUTIK
Sandsborgsvägen 52
12288 Enskede
KontorsadressSandsborgsvägen 52
Jobbnummer 3405534
Observera att sista ansökningsdag har passerat.