Inventory & Business Controller till automotiveindustrin!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du arbeta med engagerade kollegor inom ett av Sveriges största bolag? Är du intresserade av analys, rapportering och inventory controll? Då har vi på Adecco Automotive Professionals tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-08-23

Om tjänsten
Som Inventory & Business Controller kommer du att ha två huvudfokus: Inventory management och Business controlling. Inom inventory management kommer du ansvara för att säkerställa tillräcklig lagernivå och samtidigt minimera risker och öka cash-flow. Detta innebär bland annat att du förbereder re-purchasing proposals för produkter, identifierar produkter med låg omsättning, stöttar ledningen i beslutsfattandet samt arbetar aktivt för att förbättra turnover och kundservice. Inom Business controlling arbetar du nära CFO med ansvar för att ta fram data från affärssystemet till Excel och där bearbeta informationen för att kunna producera standardiserade finansiella rapporter. Även här har du en stöttande roll gentemot ledningen genom att förse dem med nödvändig information samt uppdatera och underhåll data.

Du kommer att arbeta i en organisation vars arbete genomsyras av deras kärnvärderingar; kvalitet, säkerhet och miljömedvetenhet. Organisationen ingår i en större koncern med många internationella kontaktytor.

Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi (gärna i kombination med IT) och med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som ovan. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Excel och god systemvana, gärna som superuser. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat inom fordonsindustrin är starkt meriterande.

Det här är en tjänst för dig som är noggrann, strukturerad och analytisk. Ditt professionella sätt och din förmåga att självständigt driva ditt och andras arbete framåt samt att se möjliga förbättringar i det dagliga arbetet, ger dig förutsättningar för dig att skapa framgång inom ditt ansvarsområde.

Viktigt för tjänsten är:
• erfarenhet som controller i en större organisation
• erfarenhet och förståelse av internationella miljöer
• flytande engelska och svenska i både tal och i skrift

Om anställningen
Tjänsten som Inventory & Business Controller är ett konsultuppdrag med start första november. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar hos vår kund på Hisingen. Tjänsten är på heltid, kontorstider, och beräknas pågå till sista augusti 2017.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Renström på 031-725 45 34. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Renström (rekryteringsansvarig)31-7254534

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3008177

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: