Intresseanmälan för kommande uppdrag inom Servicedesk-IT

Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad problemlösare med ett stort intresse för IT? Vill du vara första kontakten för användare och hjälpa dem med deras tekniska problem? Vi söker nu engagerade First Line Support-medarbetare för kommande uppdrag hos våra kunder. Om du gillar att ge professionell support och trivs med att hantera varierande IT-utmaningar, kan detta vara rollen för dig!

Publiceringsdatum
2024-09-06

Om tjänsten
Som First Line Support-medarbetare kommer du att vara den första kontakten för våra kunders användare när det gäller IT-relaterade frågor och problem. Din huvudsakliga uppgift blir att ge snabb och professionell hjälp via telefon, e-post och chatt, samt att eskalera mer avancerade ärenden till Second Line Support eller andra relevanta avdelningar. Du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa att system och tjänster fungerar smidigt för användarna.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ta emot och hantera inkommande ärenden via telefon, e-post och vårt ärendehanteringssystem.
• Felsöka och lösa IT-relaterade problem som rör exempelvis konton, lösenord, nätverk och programvara.
• Ge användarsupport på både svenska och engelska.
• Eskalera komplexa ärenden till Second Line eller andra relevanta avdelningar.
• Dokumentera lösningar och bidra till kunskapsdatabasen.
• Följa upp ärenden för att säkerställa att problem löses inom överenskomna tidsramar.

Vem är du?
Vi söker dig som är lösningsorienterad och noggrann, med ett starkt fokus på att leverera högkvalitativ service. Du har förmågan att behålla lugnet även i stressiga situationer och är tålmodig när du hanterar olika typer av användarproblem. Din positiva inställning till nya utmaningar gör att du tar dig an varje arbetsuppgift med engagemang. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra, och har en stark vilja att ständigt utvecklas inom IT-området.

Du har god datorvana och kunskaper i Windows, Office 365. Har du tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem eller arbetslivserfarenhet från kundsupport eller IT-support är det meriterande. Du har en bra kommunikationsförmåga och goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "72147".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Linköping AB

Jobbnummer
8884767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: