Intranätsredaktör med kunskaper i Sharepoint
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 064381-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Informationsstaben ansvarar för övergripande policys och strategier inom intern och extern kommunikation inklusive varumärket. Vi söker nu en
Intranätsredaktör med kunskaper i Sharepoint
Arbetsuppgifter och ansvar
Försäkringskassans intranät är hjärtat i organisationen och en stark, aktuell och redaktionell driven intern kanal som används dagligen av alla medarbetare. Vi ansvarar för en aktiv förvaltning genom arbete med utvecklingsfrågor, struktur, sökning och besöksstatistik. Vi arbetar även med central publicering vilket innebär att stötta organisationen vid publicering. Vi står inför spännande utmaningar att modernisera vårt intranät med sociala funktioner och bli mer användarstyrt. I detta arbete blir du en viktig nyckelperson som kan driva utvecklingen och som ser möjligheterna i Sharepoint. I rollen som Intranätsredaktör kommer du att ha kontinuerlig kontakt med såväl användare som personal från vår IT-avdelning.
Publiceringsdatum2012-12-03KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen (minst 120p/180hp) gärna inom informationsområdet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.
• har erfarenhet av att förvalta intranät
• har erfarenhet av arbete i Sharepoint
• är analytisk och strukturerad
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt.
• vill arbeta i team mot gemensamma mål.
Det är meriterande om du har
• arbetat med intranät inom annan myndighet, kommun eller offentlig sektor
• arbetat med dokumenthantering.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan tillämpas. Placeringen för tjänsten är Försäkringskassans huvudkontor i Stockholm.
Rekryteringsarbetet med intervjuer kommer att påbörjas i mitten av januari 2013.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetsområdeschef Catharina Byström, tfn 010-116 94 11. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Bergström, tfn 010-116 45 09. Fackliga kontaktpersoner är för SACO, Marie Niljung tfn 010-112 60 23, ST, Elisabeth Gundén tfn 010-116 41 79 och Ebrima Dibba, SEKO, tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 064381-2012 senast den 21 december 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1407915
Observera att sista ansökningsdag har passerat.