Interimschef med intresse för kontinuerlig teamutveckling, Stockholm

Shaya Solutions AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 12 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar att i rollen som interims chef för enheten och arbetsleda personalen samt arbeta aktivt med team building, kommunikation och personalhantering.

Då det pågår en rekryteringsprocess för ordinarie chef kan det bli aktuellt att dessa två tjänster överlappar varandra vid en viss tidpunkt. Detta innebär att du som interim chef kommer att frångå din chefsroll och istället ha en stöttande roll för ordinarie chef till dess att uppdraget löper ut. Du kommer även att ansvara för överlämning till ordinarie chef.

Idag arbetar 9 antal anställda varav 2 konsulter på enheten som har ett väl strukturerat arbetssätt. Förändringar sker i verksamheten ständigt och i detta behöver personalen stöttning och vägledning för att kunna hantera sitt ansvar och sitt uppdrag på bästa och effektivaste sätt.

Publiceringsdatum
2022-11-08

Dina arbetsuppgifter
• Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö
• Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) och utveckla arbetet inom den egna verksamheten med ett kollektivt arbetssätt
• Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet
• Säkerställa att uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten
• Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet
• Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten
• Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar)
• Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare med stöd från avd.chef.
• Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten med stöd från avd.chef.

Förväntningarna på dig som interimschef är att du bidrar till:

• Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap
• Att utveckla den kollektiva förmågan
• En god och hälsosam arbetsmiljö
• Framdrift i för enhetens viktiga frågor
• Effektiva arbetssätt och god kommunikation
• Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• För uppdraget relevant högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp
• Minst 5 års erfarenhet av chefspositioner med personalansvar.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Minst 3 års erfarenhet av arbete med kontinuerlig teamutveckling

• Erfarenhet av konflikthantering inom en arbetsgrupp.

• God förståelse och tidigare erfarenhet inom Offentlighet och sekretess inom lagrummet OSL.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se

Jobbnummer
7151464

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: