Interimschef för enhet kommunikation till myndighet sökes

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Som Interimschef för etablering av enheten Frågeservice & Kommunikation kommer du att leda arbetet och vara ansvarig för enhetens verksamhet, personal och budget. Uppdraget syftar till att etablera den nya enheten med ändamålsenliga strukturer och arbetssätt samtidigt som den ordinarie produktionen upprätthålls. Arbetet utförs på plats i Upphandlingsmyndighetens lokaler, och viss distansarbete kan förekomma efter överenskommelse med uppdragsgivaren. Resor och aktiviteter på annan ort kan också bli aktuellt i arbetet. Inom Upphandlingsmyndigheten tillämpas tvärfunktionellt arbete mellan avdelningarna, vilket innebär många relationer och kontaktytor.

Publiceringsdatum
2023-05-30

Dina arbetsuppgifter
• Leda arbetet och ansvara för enhetens verksamhet, personal och budget.
• Etablera ändamålsenliga strukturer och arbetssätt för den nya enheten.
• Upprätthålla den ordinarie produktionen samtidigt som förändringar genomförs.
• Samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar inom Upphandlingsmyndigheten.

Tjänsten som Interimschef för är ett konsultuppdrag via Adecco med startdatum 1 september och pågår inledningsvis till 19 januari 2024, för rätt kandidat finns det stora möjligheter till förlänging.

Om dig
Vi söker dig som har en relevant högskole- eller universitetsexamen, exempelvis inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller liknande. Du bör ha erfarenhet av förändringsledning och tidigare erfarenhet som chef inom statsförvaltning. Det är också viktigt att du har kunskap och erfarenhet av vanligt förekommande administrativa system inom statlig förvaltning, såsom Proceedo och Primula.

Utöver detta ser vi gärna att du har erfarenhet och kunskap av kommunikationsfrågor, kundservicefrågor och offentlig upphandling.

Viktigt för tjänsten är:

• Erfarenhet av förändringsledning inom statsförvaltningen.
• Kunskap och erfarenhet av administrativa system inom statlig förvaltning.
• Erfarenhet och kunskap av kommunikationsfrågor.
• Erfarenhet och kunskap av kundservicefrågor.
• Erfarenhet och kunskap av offentlig upphandling.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i urvalet.

Om Upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten är en modern myndighet som ger stöd till myndigheter, enheter och leverantörer genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder för offentlig upphandling. Myndighetens uppdrag är att utveckla den goda offentliga affären, med fokus på hållbara, innovativa och effektiva upphandlingar samt att ge vägledning i statsstödsfrågor. Visionen är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-42150".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Jesper Jenefjärd

Jobbnummer
7835430

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: