Interim-chef till Helsingborg

Centric Professionals AB / Kulturjobb / Helsingborg
2025-06-23


Visa alla kulturjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Helsingborg, Landskrona, Ängelholm, Kävlinge, Lund eller i hela Sverige

Vill du axla en nyckelroll i koncernledningen hos en samhällsviktig aktör? Har du gedigen erfarenhet av att leda andra seniora chefer och en vana att arbeta både strategiskt och operativt? Då kan denna roll som Interim-chef vara nästa spännande uppdrag för dig.
Detta underkonsultuppdrag är placerat i Helsingborg. Tillträde sker med viss tillgänglighet i augusti för överlämning, och därefter heltid från september till slutet av april 2026.

Publiceringsdatum
2025-06-23

Dina arbetsuppgifter
Som Interim-chef för Affärsstöd får du det övergripande ansvaret för fyra centrala stödfunktioner:

• Inköp

• HR, lön och arbetsmiljö

• Dokument, lagefterlevnad och kvalitet

• Fastighet och internservice
Du leder och coachar fyra erfarna avdelningschefer och säkerställer att affärsstödet bidrar till affärsnytta, efterlevnad, effektivitet och trivsel i hela organisationen.
Uppdraget innefattar även:

• Aktivt deltagande i koncernledningen med ansvar för koncernövergripande utveckling och strategiska beslut

• Utveckling av processer och arbetssätt inom samtliga stödfunktioner

• Styrning och kvalitetssäkring av verksamhetens stödsystem

• Leda förändringsarbete och effektivisera stödfunktionerna

• Omvärldsbevakning och implementering av god praxis

Din profil och kvalifikationer

För att lyckas i rollen som Interim-chef för Affärsstöd tror vi att du har:

• Minst 15 års erfarenhet från ledningsgrupps- eller koncernledningsarbete, med direktrapporterande chefer

• Minst 10 års erfarenhet av att leda andra seniora chefer inom affärsstödjande funktioner

• Förmåga att kombinera strategisk höjd med operativ och taktisk handlingskraft

• Relevant akademisk utbildning (exempelvis inom HR, ekonomi, inköp eller juridik)

• Mycket god förståelse för offentlig verksamhet, gärna med erfarenhet från kommunalt eller offentligt ägt bolag
Meriterande är även:

• Erfarenhet av kvalitets- och ledningssystem

• Kunskap om offentlig upphandling och arbetsrätt

• Bakgrund inom energibranschen eller annan samhällsviktig verksamhet
Du är en trygg och tydlig ledare som inger förtroende och skapar engagemang. Du har hög integritet, god samarbetsförmåga och vana vid att fatta beslut. Dessutom är du kommunikativ och förändringsinriktad - med affärsmässighet som ledstjärna.
Låter det intressant? Hör av dig så berättar vi mer!
Vad vi erbjuder

• Aktivt deltagande i koncernledningen med ansvar för koncernövergripande utveckling och strategiska beslut

• Utveckling av processer och arbetssätt inom samtliga stödfunktioner

• Styrning och kvalitetssäkring av verksamhetens stödsystem

• Leda förändringsarbete och effektivisera stödfunktionerna

• Omvärldsbevakning och implementering av god praxis
Mathias Gyllander
• 46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "185390402".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), https://careers.centric.eu/

Arbetsplats
Centric

Kontakt
CENTRIC Sweden
Mathias.Gyllander@centric.eu
+46 734159368

Jobbnummer
9398644

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: