Interim HR och Lönekonsult till uppdrag i Göteborg

Flipr AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-11-18


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flipr AB i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Vi söker en HR och Lönekonsult för ett interimsuppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar i december och förväntas löpa under cirka 6 månader. Omfattningen är 100 % och arbetet utförs till största del på plats hos kunden. I rollen får du en central funktion i att säkerställa korrekt och effektiv lönehantering, samtidigt som du stöttar People & Culture-funktionen i ett brett administrativt och koordinerande uppdrag inom EMEA-regionen.

Publiceringsdatum
2025-11-18

Dina arbetsuppgifter
Lön

• Ansvara för hela löneprocessen för Sverige (ca 100 anställda) i systemet Flex HRM.
• Samordna löneunderlag och rapportering samt vara huvudkontakt för outsourcade lönepartners i andra länder inom Europa.
• Vara kontaktperson gentemot myndigheter avseende lönerelaterad rapportering.
• Säkerställa och uppdatera dokumentation kring löneprocesser, anställningsdata och landspecifika förmåner.
• Fullt ägarskap för löneprocesser, tidrapportering och reseräkningar inom EMEA.

HR-administration och People & Culture-koordinering

• Administrera medarbetarförmåner och upprätthålla kontakter med leverantörer.
• Fungera som superuser i SAP samt andra HRM-system.
• Hantera processer för nyanställningar, interna förändringar och avslut samt säkerställa att interna riktlinjer följs.
• Säkerställa korrekt hantering av personaldata samt bidra vid interna och externa revisioner.
• Underhålla och utveckla administrativa rutiner, policys, mallar och personalhandbok för olika länder inom EMEA.
• Delta i och driva P&C-relaterade projekt i samarbete med globala funktioner.
• Ta fram HR-data och rapporter, bland annat headcount-statistik.

Profil
Vi söker dig som har en stark bakgrund inom löneadministration och som tryggt kan driva hela löneprocessen självständigt. Du är van att arbeta strukturerat, har god systemvana och trivs i en roll med många kontaktytor.

Du har:
• Formell löneutbildning/certifiering.
• Flerårig erfarenhet av lönehantering, gärna i Flex HRM.
• Erfarenhet av outsourcinglösningar och arbete med lön i flera länder är meriterande.
• Goda kunskaper i svensk arbetsrätt och gärna viss förståelse för EMEA-regionens regelverk.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Stark servicekänsla, god kommunikationsförmåga och en lösningsorienterad inställning.
Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flipr AB (org.nr 559346-6757), https://flipr.se

Jobbnummer
9609897


Prenumerera på jobb från Flipr AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flipr AB: