Interim HR och Lönekonsult till uppdrag i Göteborg
Flipr AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-11-18
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flipr AB i Göteborg,
Kungälv,
Alingsås,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vi söker en HR och Lönekonsult för ett interimsuppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar i december och förväntas löpa under cirka 6 månader. Omfattningen är 100 % och arbetet utförs till största del på plats hos kunden. I rollen får du en central funktion i att säkerställa korrekt och effektiv lönehantering, samtidigt som du stöttar People & Culture-funktionen i ett brett administrativt och koordinerande uppdrag inom EMEA-regionen.
Publiceringsdatum2025-11-18Dina arbetsuppgifterLön
• Ansvara för hela löneprocessen för Sverige (ca 100 anställda) i systemet Flex HRM.
• Samordna löneunderlag och rapportering samt vara huvudkontakt för outsourcade lönepartners i andra länder inom Europa.
• Vara kontaktperson gentemot myndigheter avseende lönerelaterad rapportering.
• Säkerställa och uppdatera dokumentation kring löneprocesser, anställningsdata och landspecifika förmåner.
• Fullt ägarskap för löneprocesser, tidrapportering och reseräkningar inom EMEA.
HR-administration och People & Culture-koordinering
• Administrera medarbetarförmåner och upprätthålla kontakter med leverantörer.
• Fungera som superuser i SAP samt andra HRM-system.
• Hantera processer för nyanställningar, interna förändringar och avslut samt säkerställa att interna riktlinjer följs.
• Säkerställa korrekt hantering av personaldata samt bidra vid interna och externa revisioner.
• Underhålla och utveckla administrativa rutiner, policys, mallar och personalhandbok för olika länder inom EMEA.
• Delta i och driva P&C-relaterade projekt i samarbete med globala funktioner.
• Ta fram HR-data och rapporter, bland annat headcount-statistik.
ProfilVi söker dig som har en stark bakgrund inom löneadministration och som tryggt kan driva hela löneprocessen självständigt. Du är van att arbeta strukturerat, har god systemvana och trivs i en roll med många kontaktytor.
Du har:
• Formell löneutbildning/certifiering.
• Flerårig erfarenhet av lönehantering, gärna i Flex HRM.
• Erfarenhet av outsourcinglösningar och arbete med lön i flera länder är meriterande.
• Goda kunskaper i svensk arbetsrätt och gärna viss förståelse för EMEA-regionens regelverk.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Stark servicekänsla, god kommunikationsförmåga och en lösningsorienterad inställning.
Vid frågor kontakta Caroline Woxberg,
caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Flipr AB (org.nr 559346-6757),
https://flipr.se Jobbnummer 9609897