Interim enhetschef till Göteborgs Stad - Stadsmiljöförvaltningen
Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Administratörsjobb / Göteborg
2025-11-13
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att leda verksamheter i förändring och brinner för att skapa hållbara och välfungerande arbetsmiljöer? Vill du bidra till att utveckla Göteborgs offentliga rum och gröna miljöer? Då kan detta vara uppdraget för dig!
Om verksamheten
Stadsmiljöförvaltningen startade sin verksamhet den 1 januari 2023 som en del av Göteborgs Stads nya organisation för stadsutveckling (NOS). Förvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och framkomlighet - med målet att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden.
Avdelningen Utemiljöer och stadsliv arbetar med att utveckla och förvalta stadens parker, skogar, sjöar, lekplatser, badplatser och aktivitetsytor. Avdelningen ansvarar också för stadens platsutveckling, trygghetsarbete och för upplåtelser av offentlig plats.
Om uppdraget
Som interim enhetschef kommer du att leda och utveckla enheten Upplåtelser och avtal. Uppdraget omfattar personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar och du blir en central del i avdelningens ledningsgrupp. Du förväntas arbeta närvarande och engagerat med fokus på arbetsmiljö, struktur och tydlig kommunikation. Enheten står inför fortsatta åtgärder inom sitt arbetsmiljöarbete och du får en viktig roll i att skapa stabilitet, tillit och en hållbar arbetskultur.
I rollen ingår bland annat att:
• Leda och planera enhetens verksamhet inom upplåtelser, avtal och trafiksamordning.
• Säkerställa framkomlighet vid evenemang och tillstånd för torghandel och etableringar.
• Hantera avtal, arrenden och myndighetsärenden kopplade till stadens mark.
• Driva utvecklingsarbeten och bidra till samarbete över avdelningens gränser.
• Fortsätta implementera åtgärder för en god arbetsmiljö och aktivt hantera gruppdynamiska utmaningar.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid vilket innebär att du blir anställd hos oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Göteborgs Stad, Stadsmiljöförvaltningen.
Uppdraget pågår under perioden 1 december 2026 - 31 maj 2026, med start så snart som möjligt (dock senast 12 januari 2026). Du förväntas vara på plats på Åvägen i Göteborg minst 80 % av arbetstiden.
DETTA SÖKER VI
Vi söker dig som har:
• Relevant högskole- eller universitetsexamen (minst kandidatnivå) inom offentlig förvaltning eller motsvarande.
• Minst 3 års samlad erfarenhet som chef med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar.
• Erfarenhet av att leda förändringsarbete, inklusive konflikthantering och kultur- eller värdegrundsarbete.
• Erfarenhet av dialog och samverkan med externa intressenter och kunder.
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Det är meriterande om du har genomgått ledarskapsutbildningar såsom UL (Utvecklande ledarskap), UGL (Utveckling av grupp och ledare) eller liknande.
Som person ser vi att du är:
• Ansvarsfull, stabil och trygg i ditt ledarskap.
• Handlingskraftig med förmåga att fatta beslut och motivera dem.
• Kommunikativ och tydlig - rätt information, vid rätt tid och på rätt sätt.
• Förändringsorienterad och lösningsfokuserad.
• Mål- och resultatorienterad med fokus på kvalitet och effektivitet.
• Har ett gott bemötande och kan skapa förtroende i både medarbetar- och chefsroller.
Låter detta som rätt uppdrag för dig? Sök redan idag - urval och intervjuer sker löpande!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449),
https://www.studentconsulting.com Stora Badhusgatan 6 (
visa karta)
411 21 GÖTEBORG
Arbetsplats StudentConsulting
Kontakt Alexandra Kaleta
goteborg.professional@studentconsulting.com Jobbnummer 9603268