Interim ekonomistyrningschef till försäkringsbolag

Capega AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2025-07-07


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Vi söker en erfaren Ekonomistyrningschef till ett ledande försäkringsbolag i Stockholm. Uppdraget innebär att under en övergångsperiod axla det operativa ansvaret för ekonomistyrning, affärsplanering och effekthemtagning. Rollen är placerad inom sektionen Styrning och Affärsanalys och kräver senior kompetens inom finansiell styrning samt förmåga att leda förändringsarbete och strategiska initiativ.
Arbetsbeskrivning Uppdraget motsvarar den operativa delen av rollen som avdelningschef Finans (utan personalansvar). Du kommer att leda det löpande arbetet med ekonomistyrning och affärsplanering, samt stötta ett större förändringsprogram kopplat till effekthemtagning och styrningsmodeller.

Arbetet innebär:
Leda och utveckla affärsplaneringsprocessen
Koordinera ekonomistyrning och uppföljning
Stötta programmet Konkurrenskraft i effekthemtagning
Säkerställa koppling mellan strategiskt arbete och finansiella processer
Driva förändringsarbete inom ekonomiområdet


Kompetenskrav & erfarenhet
Vi söker dig som:

Har minst 9-12 års erfarenhet inom ekonomistyrning och finansiell analys, gärna i en ledande roll
Har hög kompetens inom finansiell styrning och affärsplanering, särskilt inom försäkringsbranschen
Har dokumenterad erfarenhet av att leda större grupper och driva förändrings- och förbättringsinitiativ
Har stark strategisk och analytisk förmåga samt vana att arbeta på en övergripande nivå
Är trygg i självständiga roller med stort ansvar och har god samarbetsförmåga


Längd på uppdrag Uppdraget är på 4 månader, med start den 18 augusti och avslut den 18 december 2025. Tjänsten är på heltid med placering hos kund i Stockholm. Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista svarsdag den 29 juli 2025.
Plats: Stockholm Uppdragstyp: Konsultuppdrag via Capega Längd: 4 månader, heltid

Kontakt och Ansökan Skicka in din ansökan eller connecta med oss redan idag - så håller vi dig uppdaterad om uppdrag som matchar din profil. Har du frågor? Tveka inte att kontakta Elin Eklöf, rekryteringskonsult på Capega.

Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Elin Eklöf
elin.eklof@capega.se

Jobbnummer
9419769


Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: