Interim Ekonomichef med entreprenörstänk till HTL Hotels

Experis Finance Huvudkontor / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Working at HTL should be more than just a job - it should be something you love to do and it should only be about one thing and that is happy guests no matter what department you are working in

Vi söker till vår kund HTL Hotels en interim ekonomichef med tillträde snarast och under rekrytering. HTL är en relativt nyetablerad hotellkedja och ingår i samma koncern som Scandic och som drivs i en entreprenöriell anda med gästen i fokus.
Hotellen är centralt belägna, yteffektiva med funktionell design och den allra senaste digitala tekniken. De har idag hotell i Sverige och Norge. Kontoret är beläget i Stockholm City.

Publiceringsdatum
2015-03-13

Dina arbetsuppgifter
Samtlig redovisning- och lönehantering är outsourcad till Visma Service Sverige samt Norge. Du kommer ansvara för:

• Redovisningsprocessen inklusive månad och årsbokslut enligt moderbolagets riktlinjer
• Budgetering och prognostisering (vecka, månad och år)
• Analys och uppföljning av utfall samt kommentarer
• Ansvarig för HR frågor rörande lön, lönerevideringar etc.
• Ansvarig för tillståndsfrågor och vissa legala frågor
• Uppföljning av såväl investeringsprojekt
• Rapportering till moderbolaget samt säkerställa att koncerngemensamma policys följs.

Då företaget är i tillväxtfas arbetar du löpande med att säkerställa samt proaktivt förbättra processer och arbetssätt. Du ansvarar även för de ekonomirelaterade systemen och rapporterar till Managing Director.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från uppstartsverksamhet och/eller entreprenörsdriven verksamhet. Du är prestigelös och förstår därför att arbetet handlar om att allt från de enklaste administrativa arbetsuppgifterna måste utföras till de stora strategiska affärsbesluten och medverkan i ledningsgrupp. Du har tidigare erfarenhet av storbolag och dess rapportering men är intresserad av att skapa och bygga nya strukturer och processer samt vågar ifrågasätta. Kommunikation och service är viktigt för dig, du är nyfiken, utåtriktad, driven och ger gärna dina kollegor en hjälpande hand. Du talar och skriver engelska obehindrat, är en avancerad Excelanvändare och har erfarenhet av olika ekonomisystem.

Kontaktperson för detta jobb
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Jeanette Hagen på telefon 08-736 28 57.

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Lund 08-736 28 74

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2203799

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: