Integrationssupport – teknisk systemspecialist till iCore Solu

Dfind IT / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Integrationssupport - teknisk systemspecialist till iCore Solutions AB
Är du en ambitiös systemvetare som vill arbeta med utvecklingsfrågor, integrationer och applikationssupport till kund? Vill du ta en tekniskt bred roll där du får möjlighet att specialisera dig på en ledande integrationsprodukt samtidigt som får en tydlig kompetensutveckling?

iCore Solutions erbjuder högkvalitativa produkter och ett brett kunnande inom området affärsintegration och SOA. iCore levererar ekonomiskt attraktiva, skalbara lösningar baserade på sin egen mjukvara för affärsintegration - iCore Integration Suite. iCore Integration Suite effektiviserar affärsinformationsflöden och ger bättre övergripande kontroll. Assa Abloy, Esab, Hultafors, Kinnarps, Nintendo, Santa Maria, Stena Line och Västra Götalandsregionen är exempel på företag som dagligen sparar tid och pengar med hjälp av iCore Integration Suite. iCore Solutions har egna kontor i Göteborg, Stockholm och UK samt att de är brett representerade, såväl i Sverige som utomlands via partners.

Publiceringsdatum
2015-08-28

Om tjänsten
iCore Solutions är för närvarande nästan 45 anställda och är inne i en expansiv fas. Medarbetarna består av ett starkt team av tekniska specialister med hög teknisk kompetens: konsulter, utvecklare och supportspecialister. Eftersom en av supportspecialisterna fortsätter sin karriär internt som konsult, finns det nu ett behov av att förstärka teamet med ytterligare en driven och ambitiös supportspecialist.

Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill arbeta med utvecklingsfrågor och kanske på sikt ta en roll som integrationskonsult. Här får du lära dig om integrationer, logisk problemlösning samt alla typer av affärsprocesser. Du får dessutom en bred kunskap inom en mängd system och processer såsom ERP, CMS, 3PL etc.

Rollen som supportspecialist på iCore är en tekniskt bred roll som handlar om att hjälpa kunderna och partnerna med sina produktanpassningar och frågeställningar. Du kommer ingå i 1st line support teamet som jobbar efter ITILs ramverk. Ni hanterar dels incidenthantering och till viss del change management mot iCore externa kunder och partners.

Inom teamet tar du emot systemlarm och kundärenden via telefon och mail. Incidenthanteringen innefattar även rapportering till kund samt administration. Inom change management går du in i kundernas implementation, granskar kod, och utför förändringar. En utmaning i rollen handlar om att utföra logiska felsökningar samtidigt som du strukturerat prioriterar dina ärenden. Till din hjälp vid komplexa ärenden finns alltid de seniora konsulterna och utvecklarna

Rollen är mycket teknisk och ambitionen kommer är att du på sikt blir specialist på produkten och flödesprocesser. iCore Integration Suite är Microsoft baserat och den tekniska miljön innefattar även ett eget scriptspråk samt C# baserade workflows. Till stöd finns det en uppsatt ärendehanteringsprocess, samt även en Wiki. Du och dina kollegor i supporten kommer att jobba med kunder över hela världen.

Din kompetens

• IT utbildning både på gymnasial och eftergymnasial nivå

• Objektorienterad programmering

• Grundläggande förståelse för databaser inklusive store procedures etc.

• Förståelse för XML

• Erfarenhet inom Windows miljö

• Eftersom kunderna kommunicerar på både svenska och engelska, är det viktigt att du också gör det flytande, likväl i tal som skrift.

• Förståelse för Edifact är meriterande men inget krav

Dina personliga egenskaper

Eftersom du är iCores ansikte utåt är det vitalt att du är en service minded och tålmodig person som gärna jobbar med kunder och koordinerar supportarbetet internt. Du är en strukturerad och noggrann person som jobbar metodiskt och proaktivt utan att behöva delges arbetsuppgifter. Självklart har du ett genuint teknikintresse och vill lära dig mer om utvecklingsfrågor, samt arbeta med logisk problemlösning. Du ser detta som ett långsiktigt jobb, och vill bli del av ett team där du kan växa tillsammans med iCore.

Ansök nu!

I denna rekrytering samarbetar iCore Solutions AB med Dfind IT. Vi arbetar med löpande urval så dröj inte med din ansökan. Du söker tjänsten via registrerat CV på www.dfind.se/it . Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Radin Golrokh på radin.golrokh@dfind.se eller 0722 - 01 60 93.

Ort: Göteborg

Arbetsgivare: iCore Solutions AB

Startdatum: Snarast, med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 200805324
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Radin Golrokh 0722-016093 radin.golrokh@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG

Jobbnummer
2409692

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: