Integrationssamordnare till enheten Mottagning och introduktion
Kungälvs kommun, Mottagning och introduktion / Personaltjänstemannajobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Mottagning och introduktion i Kungälv Verksamheten för Nyanlända inom sektor Trygghet och Stöd består av enheten Mottagning och introduktion samt av två enheter för Boende av ensamkommande unga. Verksamheten för Nyanlända är en sammanhållen verksamhet kring mottagande av nyanlända vuxna/ familjer och ensamkommande barn. Verksamheten ingår som en viktig del i ett samlat introduktions- och integrationsarbete inom hela kommunen.
Publiceringsdatum2017-09-28ArbetsuppgifterBrinner du för integrationsfrågor?
Som en av två Integrationssamordnare kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att samordna mottagandet av ensamkommande barn och ungdomar som anvisas till Kungälvs kommun enligt anvisningslag, i samarbete med Migrationsverket, boende, skola och andra aktörer. Du kommer att ha ett arbetsledande uppdrag gentemot de socialsekreterare som arbetar med ensamkommande barn och ungdomar. Arbetet innebär arbetsledning i myndighetsutövning samt att samverka för att utveckla mottagandet och integrationsfrämjande insatser, till exempel med boende, skola, civilsamhället och andra delar inom förvaltningen. Du kommer även vara delaktig i arbetat kring Flyktinguideverksamheten i kommunen.
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med en kollega med motsvarande uppdrag för nyanlända vuxna och barnfamiljer, fyra integrationshandläggare samt tre socialsekreterare som arbetar med ensamkommande barn och ungdomar under en gemensam ledning av en enhetschef.
Då verksamheten är i sin uppbyggnad kommer du tillsammans med de andra medarbetarna i arbetsgruppen vara aktiv i utvecklingsarbetet av verksamheten Nyanlända. Vi erbjuder stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter samt engagerade och erfarna kollegor. Hos oss ges du möjligheten att arbeta kreativt och insiktsfullt.
Välkommen med Din ansökan!
KvalifikationerSom Integrationssamordnare skall du ha en Socionomexamen. Du skall ha erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer och ha ett stort engagemang för integrationsfrågor. Då en stor del i tjänsten innebär samverkan med olika parter i flyktingmottagandet, är det viktigt att med lätthet kunna uttrycka sig i tal och skrift.
För att lyckas i uppdraget skall du ha god kunskap om olika myndigheter och samhällsstrukturer. Du ska vara självständig i ditt arbete och ha förmåga att strukturera. Då verksamheten är i sin uppbyggnad krävs att du är mogen, trygg och flexibel.
Den aktuella tjänsten är en betydelsefull del i enhetens utvecklingsarbete varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du kommer att ha din arbetsplats i det nya Stadshuset. Vi förutsätter att du vill verka i, och utveckla arbetssättet i vår aktivitetsbaserade kontorslösning.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-15
Ange följande referens när du ansöker: A718345
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Nilsson 0303 - 239407
FöretagKungälvs kommun, Mottagning och introduktion
AdressKungälvs kommun, Mottagning och introduktion
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV
KontorsadressStadshuset KUNGÄLV
Jobbnummer 3723302
Observera att sista ansökningsdag har passerat.