Innesäljare till Tools
PSPartner / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS bearbetar kunder inom industri, offentlig förvaltning och bygg/hantverk/service genom Butiker, Utesäljare, Tekniska Specialister, Innesäljare och digitala kanaler. TOOLS i Sverige omsätter idag ca 2 miljarder kronor och tillsammans med våra kollegor i Norge och Finland har vi idag filialer på över 150 orter runt om i Norden.
TOOLS ingår i Momentum Group-koncernen - en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Koncernen omsätter cirka 5,5 miljarder SEK per år och har omkring 1 600 anställda. Momentum Group är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap sedan juni 2017.
Tools söker nu en engagerad innesäljare till sitt kontor i Göteborg. Som innesäljare arbetar du med försäljning och kundsupport åt befintliga och nya kunder samt säljstöd åt övriga i säljteamet. Du verkar proaktivt i din roll för att ge kunden det lilla extra och för att utveckla affärerna. Rollen innebär att upprätthålla goda relationer med kundens kontaktpersoner och säkerställa korrekt information om kunderna i systemet. Du ingår i ett team om 10 personer, där man har ett nära samarbete med varandra.
Publiceringsdatum2017-10-03Dina arbetsuppgifterI det dagliga arbetet har innesäljaren ansvar för ett urval av kunder, vilket även innebär att svara på frågor via telefon om produkter, avtal, leveranser och fakturor. Du hanterar även offerter, orders och guidar kunden vid beställningar. Andra uppgifter inkluderar frågor kring leveranser och fakturor, hantering av returer och reklamationer, samt merförsäljning. Du arbetar nära tekniska ute- och innesäljare från flera affärsområden och deltar i säljplanering för nya och befintliga kunder.
KvalifikationerDu har som lägst gymnasiekompetens och vi tror att du har ca 1-2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet från ett bolag som arbetar mot industri och byggsektorn.
Det är viktigt att du har en administrativ ådra och är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du har en hög servicekänsla, är en problemlösare och tar ansvar samt har en god social kompetens och har lätt för att samarbeta. Du har god datorvana och har tidigare erfarenhet av CRM-system och andra IT-stöd. Du har mycket goda engelska språkkunskaper samt flytande svenska.
Tjänsten
Du blir anställd av PS Partner och uthyrd till vår kund de första 6 månaderna och därefter är ambitionen att du går över som anställd hos vår kund. Anställningen är på 100 % och start snarast möjligt.
Så ansöker duFör att söka tjänsten, registrera din CV tillsammans med ett personligt brev på
www.pspartner.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Sara Pettersson på 0723-142474 /
sara.pettersson@pspartner.se eller Lena Wadenby på 0723-306061/
lena.wadenby@pspartner.seIntervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPSPartner
AdressPSPartner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 3729288
Observera att sista ansökningsdag har passerat.