Innesäljare till IT-företag
Adecco Sweden AB / Säljarjobb / Luleå
2018-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Innesäljare till IT-företag" (publicerad 2018-08-14) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Brinner du för kundservicearbete med fokus på människan och försäljning? Är du kreativ och modig? Då är tjänsten som innesäljare hos vår kund något för dig!
Publiceringsdatum2018-07-06Om tjänstenI rollen som innesäljare kommer du att vara en viktig kugge och företagets ansikte utåt när du representerar deras produkter via telefon och mail.
Du arbetar nära dina kollegor i ett kontorslandskap. Tillsammans skapar ni förutsättningar och engagemang till fler affärer. Initialt hjälper du främst befintliga kunder med deras frågeställningar och beställningar. Du ser kundens behov och hittar lösningar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära:
• kundservice
• försäljning
• orderhantering
• övrig säljadministration
Om dig
Vi söker dig som är kreativ, modig och kommunikativ. Du gillar människor och är mycket lyhörd för deras behov.
Genom din kreativitet och driv ser du möjligheter och skapar affärer med andra företag. Du kommer till avslut och brinner för en bra dialog och mötet med kunden.
Din tidigare erfarenhet av telefonförsäljning ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet och kommer att hjälpa dig att leverera goda affärer.
Det här är ett jobb för dig som är självgående, serviceorienterad och som trivs med att prata med olika typer av människor!
Det är meriterande om du genomfört någon form av säljutbildning.
Viktigt för tjänsten är:
• kreativitet
• din oräddhet och kommunikativa förmåga
• servicekänsla
• intresse för människor och försäljning
• högt driv
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om uppdragsgivaren
Vår kund är ett lokalt företag som verkar i en dynamisk och föränderlig bransch och som är på väg att ta första stegen i den nya teknikutvecklingen. Missa inte möjligheten att vara med på denna resa där du kommer att vara en viktig länk mellan kunden och utvecklingsarbetet.
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos vår kund. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som supportmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning i september enligt överenskommelse. Till att börja med är uppdraget på sex månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person finns goda möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos vår kund.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start i augusti enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sofia Liljebo via 0920-271070 eller
sofia.liljebo@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Innesäljare, Försäljning, Kundservice, Säljare, Ordermottagning, Luleå, Adecco.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-05
Ange följande referens när du ansöker: ref-26938
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Liljebo
sofia.liljebo@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Kungsgatan 4
97235 LULEÅ
KontorsadressSödra Kungsgatan 4
Jobbnummer 4252255
Observera att sista ansökningsdag har passerat.