Innesäljare och Kundansvarig
Infomentor - P.o.d.b AB / Säljarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Infomentor - P.o.d.b AB i Kristianstad Trivs du i en roll där du får kombinera försäljning och service med administrativa uppgifter? Vill du jobba med ett av Sveriges ledande IT-stöd inom skolan? Vi behöver nu förstärka vårt säljteam och söker därför dig som har en bakgrund inom försäljning, är serviceinriktad och gillar att vara en del av teamet. Om du dessutom tycker det skulle vara spännande att jobba i ett internationellt företag har vi jobbet för dig. Häng med på vår resa där "Alla elever ska nå målen"!
På InfoMentor tycker vi att just detta är en självklarhet nämligen! Det har vi gjort sedan starten 1999 och idag används vår lösning dagligen av hundratusentals lärare, rektorer, elever och vårdnadshavare i Sverige och på Island. Vi levererar en lärplattform som förenklar skolvardagen och ger lärarna förutsättningar för att kunna fokusera på varje enskild elevs utveckling.
Arbetsuppgifter
Som Innesäljare och Kundansvarig på InfoMentor arbetar du i nära samarbete med övriga medarbetare på vår försäljningsavdelning och marknadsavdelning.
Uppgifterna består i huvudsak av följande:
Kundansvar för enskilda skolor och eventuellt kommuner
Boka visningar och möten för skolor och kommuner
Dokumentera aktivitet i vårt CRM-system Lime
Bearbeta prospects från bokning till avslut
Bedriva försäljning till nya och befintliga kunder
Bidra med tankar och idéer till utvecklingsarbetet av systemet
Eventuellt övrigt:
Delta på mässor och kundevents
Hålla utbildningar, antingen via webben eller på plats hos kund
Ansvar för avtalsadministration, orderhantering och fakturering enligt gällande rutiner
Månadsrapportering
Hjälpa övriga säljare med administration
Vem är du?
Du har ett par års erfarenhet från att ha jobbat i en roll med mycket uppsökande kundkontakt, till exempel som innesäljare eller i liknande roll. Att plocka upp telefonen och ringa så kallade kalla samtal, känner du dig bekväm med. Du har mycket goda datorkunskaper och är en stjärna på att sköta det administrativa. Har du erfarenhet från att hålla utbildningar och/eller deltagande på mässor, är det ett plus. Har du dessutom kunskap eller erfarenhet av skolans uppdrag är det meriterande.
Som person är du positiv, nyfiken och kommunikativ. Du gillar att utveckla kundrelationer och drivs så klart av att få in nya kunder i vår portfölj. Det är också viktigt att du trivs med att arbeta såväl i ett team som självständigt och att du är en bra lagspelare som inte är rädd att hugga in där det behövs. Då vi är en internationell organisation är kunskaper i engelska viktigt.
Vad erbjuder vi?
Vi befinner oss i ett expansivt skede med en stark tilltro på framtiden. Du kommer till ett härligt gäng med stort engagemang och högt i tak! Verksamheten präglas av korta och snabba beslutsprocesser där du har möjlighet att vara med och påverka. Vi erbjuder dig en gedigen introduktion så att du snabbt ska komma in i din nya roll.
Placeringsort: Kristianstad
Tillträde till tjänsten: Snarast!
Provanställning: Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Kontakta: Vi behandlar inkomna ansökningar löpande så skicka in CV och personligt brev så snart som möjligt till
helen@infomentor.se dock senast 30 april Har du frågor om tjänsten, kontakta vår VD Klas Lilja, tel 044-20 92 01
#jobbjustnu
Publiceringsdatum2021-04-09Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-30
FöretagInfomentor - P.O.D.B AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Infomentor - P.O.D.B AB (org.nr 556651-9475)
Ansökan E-post:
helen@infomentor.se Arbetsplats Infomentor - P.o.d.b AB
Jobbnummer 5681123
Observera att sista ansökningsdag har passerat.