Innehållssamordnare - Hallå konsument
Konsumentverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Konsumentverket är en statlig myndighet som arbetar för att stärka och stödja konsumenter att göra medvetna val. Vi finns i Karlstad och är cirka hundratrettio personer som arbetar med att övervaka lagar och tillhandahålla konsumentinformation. Du kan läsa mer om Konsumentverket och vårt uppdrag på vår webbplats
www.konsumentverket.seInnehållssamordnare - Hallå konsument
Dnr. 2014/811
Våren 2015 lanserar Konsumentverket en nationell upplysningstjänst för konsumentfrågor som heter Hallå konsument. Där erbjuds konsumenterna stöd via telefon, e-post och en nyetablerad webbplats. Tjänsten ska ge lättillgänglig och övergripande vägledning och information om rättigheter och skyldigheter samt om hållbar konsumtion. Hallå konsument samarbetar i första hand med tolv utpekade myndigheter och de fyra konsumentbyråerna.
Publiceringsdatum2014-09-23ArbetsuppgifterSom innehållssamordnare koordinerar du upplysningstjänstens faktainnehåll och flöden. Du säkerställer att information är korrekt och är ett bra stöd för vägledarna. I nära samarbete med webbredaktörerna samordnar du redaktionellt innehåll gentemot samverkande myndigheters webbplatser. Att se till att informationen är tillgänglig för en mångfald av konsumenter är viktig. Samverkan om ansvar, roller och rutiner för innehåll, uppdateringar och avgränsningar såväl internt som med andra myndigheter, konsumentbyråer och kommuner är en viktig del av arbetet.
ProfilDu har relevant högskoleutbildning inom till exempel samhälls- eller rättsvetenskap. Du har erfarenhet av att arbeta med samordning av innehåll och information, exempelvis vid en kommunikationsavdelning eller kundtjänst. Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning eller med konsumentfrågor är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Du har goda kunskaper i Officeprogrammen.
Du har mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att bygga och underhålla goda relationer. Du är lyhörd, prestigelös och vill ta ansvar. Bland dina styrkor finns ett stort samhällsintresse och en förmåga att relatera omvärldshändelser till konsumenters behov av kunskap och stöd. Du arbetar strukturerat, självständigt, kreativt och har lätt att identifiera lösningar på problem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Cathrin Lundqvist.
Fackliga representanter är Marie Näslund för ST-Konsument och Johan Jarelin för
Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på tfn 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker anställningen på Konsumentverkets webbplats, via Konsumentverkets rekryteringsprogram, e-Rekrytering. Gå in på
www.konsumentverket.se/jobb Det är viktigt att du även i ditt personliga brev anger dnr. 2014/811.
Senast den 12 oktober 2014 vill vi ha din ansökan.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-12
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2014/811
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCathrin Lundqvist 0771-42 33 00
FöretagKonsumentverket
AdressKonsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD
KontorsadressBox 48
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2005869
Observera att sista ansökningsdag har passerat.