Inköpssamordnare E-handel
Räddningstjänstförbundet Storgöteborg / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2020-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpssamordnare E-handel" (publicerad 2021-12-16) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Räddningstjänstförbundet Storgöteborg i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Stenungsund,
Lilla Edet eller i
hela Sverige Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.
Publiceringsdatum2020-02-10ArbetsuppgifterAmbitiös vän av ordning sökes till vår upphandlingsenhet!
Är du en van administratör med erfarenhet av inköpssystem som längtar efter mer ansvar och möjligheten att påverka din yrkesroll? Då kanske vi har en tjänst som passar dig?
Vi arbetar med offentlig upphandling och lägger stor vikt vid att förvalta skattemedel på bästa sätt. Rollen som inköpssamordnare E-handel innebär att du kommer att vara involverad i hela processflödet hos oss, vilket förutsätter att du tycker om att arbeta med siffror och att ha ordning och reda. Rent praktiskt arbetar du framförallt i webbaserade system och vi tror att du är van att navigera olika inköps- och fakturahanteringssystem. Du kommer både att fungera som intern support vad gäller ordermatchning och inköp samt utbilda användare. I rollen ingår även att vara upphandlingsenhetens länk till ekonomienheten gällande avtal och fakturafrågor. Då detta är en helt ny tjänst hos oss går rollen att påverka och förändra i takt med hur vår verksamhet utvecklas.
Vi tror att du trivs i en kommunikativ och utåtriktad roll och har lätt för att skapa relationer och inge förtroende. Du är självständig och trivs med att vara den som andra ber om hjälp. Du har inga problem med att lyfta på luren för att få samarbete med olika leverantörer att löpa smidigt.
KvalifikationerDu behöver ha
• en eftergymnasial examen inom upphandling, ekonomi, administration eller motsvarande yrkeserfarenhet
• minst ett års erfarenhet av arbete i inköpssystem
• god administrativ, pedagogisk och kommunikativ förmåga
• god svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi ser även gärna att du har
• tidigare erfarenhet av administration i offentlig förvaltning och offentlig upphandlings- och inköpsverksamhet. Har du dessutom vana från Visma Proceedo ser vi det som en bra merit.
ÖVRIGT
Intervjuer är planerade under vecka 11 - 12.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa.
Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde våren 2020, eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRäddningstjänstförbundet Storgöteborg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Diarienummer 0057/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Räddningstjänstförbundet Storgöteborg (org.nr 222000-0752)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Räddningstjänsten Storgöteborg
Jobbnummer 5086782
Observera att sista ansökningsdag har passerat.