Inköpsprisadministratör till Saint-Gobain
Academic Work Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-09-26
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Som Inköpsprisadministratör på Saint-Gobain får du kombinera struktur, administration och analys med möjligheten att utvecklas i ett internationellt bolag fullt av möjligheter. Sök idag, och starta omgående!
OM TJÄNSTEN
Vill du ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett globalt, innovativt företag? Vi söker nu en Inköpsprisadministratör till Saint-Gobain i Häggvik. Du blir en del av ett team på 9 personer och kommer främst att arbeta nära en kollega med liknande ansvarsområden. Detta är ett konsultuppdrag på 1 år, med chans till långsiktighet därefter.
Du erbjuds
• En varierad roll där du får arbeta med både operativa och strategiska uppgifter inom inköpsprishantering.
• Möjligheten att växa inom ett stort internationellt bolag och med tiden ta dig an nya uppgifter och ansvarsområden.
• Flexibilitet med möjlighet till distansarbete 2 dagar/vecka.
• Ett team med högt engagemang och god stämning, där initiativ och egna idéer uppmuntras.
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2025-09-26Dina arbetsuppgifterI rollen ansvarar du för att hålla företagets inköpspriser korrekta och uppdaterade i SAP. Du tar emot och granskar prisinformation från leverantörer, registrerar den i systemet och säkerställer att allt stämmer.
Du stöttar inköpsavdelningen med data och analyser för bättre beslutsunderlag och bidrar till effektivare processer och enhetliga rutiner för prishantering i organisationen
Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantera och uppdatera prisunderlag från leverantörer.
• Arbeta i SAP med att ta fram, analysera och registrera prisdata.
• Säkerställa att priser och villkor blir korrekta i systemet.
• Förbättra rutiner och arbetssätt för en smidigare process.
• Delta i projekt som utökar prishanteringen till fler enheter i Norden och Baltikum.
• Ha tät dialog med interna och externa kontakter för att säkerställa smidiga prisjusteringar.
VI SÖKER DIG SOM
• Har administrativ erfarenhet, gärna inom prishantering eller inköp.
• Är trygg i Excel och van vid att jobba med stora datamängder.
• Är strukturerad, noggrann och analytisk - men också initiativtagande och lösningsorienterad.
• Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken förekommer i tjänsten.
• Har erfarenhet av SAP (meriterande).
Övrig information
• Uppdragslängd: Omgående - 1 år fram med chans till förlängning/överrekrytering.
• Omfattning: Heltid.
• Placering: Häggvik, Stockholm (2 dagar/vecka på distans möjligt). Möjlighet till parkering finns.
Läs mer om Saint-Gobain här.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas.
INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15114792".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 9528324