Inköpscontroller
Gävle kommun, Näringslivsavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gävle kommun, Näringslivsavdelningen i Gävle Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
Inköp och upphandlingsenheten är en del av Näringslivsavdelningen i Gävle kommun och ansvarar för att tillsammans med näringslivsenheten möta näringslivet för att sprida kunskap om kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag ingår bl.a. att ansvara för att leda, driva och utveckla primärkommunens gemensamma inköpsprocess och nödvändiga systemstöd för kommunen.
Publiceringsdatum2021-09-17ArbetsuppgifterI rollen som inköpscontroller består uppdraget dels i att följa upp och analysera process, verksamhet och nyckeltal i syfte att effektivisera och utveckla inköpsmönster och affärsmässighet i Gävle kommunkoncern.
Genom kvalificerade analyser identifierar du utvecklingsområden för både process och verksamhet. I dialog med kommunens verksamheter och leverantörer utvecklar du processens nyckeltal. Du deltar aktivt i drift och utveckling av de processer och system som krävs i arbetet.
I rollen kommer du också att delta i kommunens arbete kring e-handel och inköpssystem.
Som en del i uppdraget ingår att informera och utbilda främst internt i kommunen inom området.
Som inköpscontroller kan du även komma att utföra andra på enheten förekommande arbetsuppgifter som ex enklare upphandlingar/avrop.
KvalifikationerDu har examen i relevant högskoleutbildning eller yrkeshögskola inom exempelvis industriell ekonomi, inköp alternativt annan inriktning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetsuppgifterna.
Erfarenhet av inköps- och kvalificerat analysarbete är nödvändigt för att lyckas i tjänsten.
Tjänsten förutsätter också både goda allmänna IT-kunskaper samt mycket goda kunskaper i MS-Officepaketet framförallt Excel.
Kunskaper om LOU är meriterande. Likväl som att erfarenhet från Inköpssystem, gärna som uppfyller SFTI:s standarder är meriterande. Likaså är kunskap och erfarenhet av offentlighetsprincipen och kommunala lagar meriterande.
Vi söker en person som framgångsrikt arbetat med analysarbete i en större, med fördel politiskt styrd, organisation.
Du drivs av frågor som främjar kvalitet och innovation samt har förmågan att utmana etablerade inköpsbeteenden och struktur utifrån genomförda analyser. Genom ditt resultatorienterade arbetssätt lyckas du väl med att mäta, följa upp och utveckla processer, nyckeltal och analysmodeller. Att hela tiden sträva efter förbättring ser du som en naturlig del av ditt arbete.
Du är strukturerad med god förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du är analytiskt lagd och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med fokus på att hitta lösningar.
Engagemang och samarbete är en given del i din vardag och Du söker gärna stöd från kollegor likväl som Du stöttar andra.
Du har god förmåga att uttryck dig i svenska i tal och skrift samt kommunicerar obehindrat och pedagogiskt med alla nivåer i organisationen. Du är lyhörd och har god förmåga att förstå och tolka verksamhetens behov och omvandla det till bra lösningar för uppdraget.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via
www.skatteverket.se Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGävle kommun, Näringslivsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C61763".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gävle kommun (org.nr 212000-2338)
Arbetsplats Gävle kommun, Näringslivsavdelningen
Jobbnummer 5974257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.