Inköpscontroller
Helsingborgs kommun / Controllerjobb / Helsingborg
2019-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpscontroller" (publicerad 2024-09-09) ⬅️
Visa alla controllerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Fastighetsförvaltningens övergripande mål är att förse staden med ändamålsenliga lokaler för att på bästa sätt kunna bedriva verksamheten. Fastighetsförvaltningen ansvarar för förvaltning och utveckling av staden ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter och bistår förvaltningarna i bostads- och lokalförsörjningsprocessen. De allra flesta fastigheterna hyrs ut till andra förvaltningar där kommunal verksamhet bedrivs, exempelvis skola och omsorg men även kontorslokaler. Vi förvaltar bostadsrätter och inhyrda hyresrätter och förser stadens förvaltningar med bostäder för bostadssociala insatser.
Förvaltningen har ca 50 anställda fördelat på 5 avdelningar; fastighetsavdelningen, bostadsavdelningen, teknikavdelningen, projektavdelningen och administrativa avdelningen.
Vi söker nu en inköpscontroller som vill ta sig an förvaltningens arbete med inköps- och avtalsfrågor!
Publiceringsdatum2019-10-17ArbetsuppgifterFastighetsförvaltningen gör många olika typer av inköp till ett årligt värde på cirka 700 mnkr.
Som inköpscontroller samordnar du förvaltningens upphandlingar avseende ramavtal, service, drift och besiktningar internt och gentemot stadens upphandlingsenhet samt säkerställer att förvaltningens behov och krav beaktas i stadens upphandlingar.
I arbetet ingår även stöd avseende direktupphandling. Du samordnar och upprättar rutiner för direktupphandlingar och agerar bollplank till förvaltningens medarbetare i dessa frågor.
I arbetsuppgifterna ingår att stödja förvaltningen med uppföljning av leverantörernas agerande. Du bevakar och följer upp våra entreprenörer på ett strukturerat sätt avseende bland annat rapportering av arbetsorder, priser på fakturor, indexuppräkning, avtalsvillkor och kvalitet.
Internt i organisationen ansvarar du för uppföljning av att vi följer våra åtaganden gentemot entreprenörerna. Där ingår bland annat registervård och uppföljning av avtalstrohet.
Vi erbjuder ett stimulerande och ansvarsfullt arbete och då tjänsten är ny kommer du ha möjlighet att sätta prägel på både arbetssätt utvecklingsarbete.
Du kommer att tillhöra vår administrativa avdelning där 8 engagerade medarbetare arbetar med olika uppdrag. Vi uppskattar varandras olikheter, utmanar varandra i vårt arbete och är måna om att skapa en hög trivsel där det är roligt att arbeta tillsammans.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning på ekonomi, logistik, inköp, teknik eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har flerårig arbetslivserfarenhet av arbete med inköpsfrågor. Har du erfarenhet från offentlig verksamhet och/eller fastighets- och byggbranschen är det meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap om och intresse för ekonomistyrning, avtalsrätt och IT-system.
Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, konsultativ och har ett nyfiket förhållningssätt. Du håller dig uppdaterad inom området och gillar att lösa problem. För att lyckas i rollen är det viktigt att vara strukturerad och självgående. Du är bra på att arbeta självständigt och kan driva på ditt arbete så att resultat nås. Det är viktigt att du är utåtriktad och trivs med att skapa nya kontakter. Du ser helheten och har ett strategiskt tänkande samtidigt som du kunna dyka ner i detaljer vid behov.
Låter detta som en spännande tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Urval kan komma att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att vederbörliga beslut fattas och att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHelsingborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C32223".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157)
Arbetsplats Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen
Jobbnummer 4876921
Observera att sista ansökningsdag har passerat.