Inköpsassistent till Ramirent AB, ledande inom maskinuthyrning!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Göteborg
2016-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent till Ramirent AB, ledande inom maskinuthyrning!" (publicerad 2017-05-31) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du studerat en universitets- eller högskoleutbildning inriktat mot inköp? Har du ett intresse för inköpsprocesser och vill arbeta i ett spännande internationellt bolag? Då skall du se hit!

Ramirent är en ledande leverantör av uthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. De erbjuder ett brett produktsortiment som täcker de flesta behov inom bygg- och installationsverksamhet. Med deras breda utbud av maskiner och tjänster så är deras målsättning att vara den enda leverantören som kunden behöver. Ramirents kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB är en del av den finska Ramirentkoncernen som finns verksamma i tio länder.

Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som inköpsassistent kommer du att ansvara för att stötta inköparna i arbetet med att aktivera leverantörer i Ramirents inköpssystem. Ihop med produktchefer och övriga inköpare kommer du att ansvara för att information/data från och anslutning av leverantörer sker enligt plan. Det innebär att du kommer att boka möten och kommunicera med leverantörer för att säkerställa att leverantörerna levererar enligt plan.

Vidare kommer du även att ansvara för den dagliga driften av systemet vilket innefattar underhålla systemet vid exempelvis uppdatering av nya priser likväl som att stötta användarna med nya användarkonton. Du kommer ha ett brett kontaktnät, där du kommer att samarbeta med och ansvara för kommunikation med leverantörer såväl som interna intressenter. Du kommer också att jobba mot Ramirents verksamhet i Danmark, vilket kommer att innebära någon tjänsteresa till Danmark.

Tjänsten skall tillsättas omgående, där uppdraget kommer att starta i augusti 2016 och pågå fram till mars 2017, eventuellt längre än så. För rätt person kan det komma att finnas möjlighet till fast anställning. Arbetstiderna är förlagda till vardagar 8.00-17.00. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.

Vem trivs här?
Du som har en högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot inköp (eller annat relevant område) där du har förståelse för inköpsprocesser, kommer att ha goda förutsättningar att axla den här rollen. Som person har du lätt för att sätta dig in i nya system där du även sedan tidigare har goda kunskaper inom Excel och övriga MS Office verktyg. Har du också erfarenhet utav att arbetat i inköpssystem, så som IBX, jCat eller Ariba, är detta positivt.

Du som har ett strukturerat och noggrant arbetssätt med förmågan att arbeta med flera projekt parallellt kommer att nå framgång i den här rollen! Du har vidare en god kommunikativ förmåga och då du kommer att arbeta i en internationell organisation så behärskar du det engelska såväl som svenska språket obehindrat i tal och skrift. Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta och skapa god relation med andra samtidigt som du trivs i att arbeta i en självständig roll. Är du en driven och engagerad person som är hungrig på att lära dig mer och utvecklas inom inköpsområdet så är detta tjänsten för dig!

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningsperioden. Du söker tjänsten genom att registrera dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2016-06-20

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-19
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2914048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: