Inköpsassistent till Kärcher

Kärcher / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kärcher i Göteborg

Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 11 350 anställda i 66 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för både professionella och privata användare.

På det svenska dotterbolaget Kärcher AB, med säte i Göteborg, jobbar 80 personer.

Är du nyexaminerad och i början av din karriär? Vill du arbeta som inköpare på ett internationellt bolag med möjligheter till utveckling? Vi söker en inköpsassistent till vår kund Kärcher. Att arbete på Kärcher präglas av teamarbete, ett nära samarbete och gemenskap. Är du den vi söker?

Tjänstebeskrivning
Som inköpsassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom inköpsprocessen. På inköpsavdelningen är ni två personer som samarbetar och supportar varandra i arbetet. Du ansvarar för det operativa inköpet av reservdelar, kemikalier och tillbehör inom Kärchers sortiment. Du har kontakt med leverantörer från moderbolaget som kommer in med order för vad som behöver köpas in. Vidare arbetar du med övergripande administrativa arbetsuppgifter inom inköp så som uppläggning av artiklar, orderbevakning, inköpsförslag och bokning av besiktning. Du har en nära dialog med sälj och kundserviceavdelningen i arbetet med lagersaldo, lagernivåer och inköpsprognoser.

Lämplig bakgrund
Du har en avslutad gymnasieutbildning och med fördel YH-utbildning inom inköp. Du har ett siffersinne och ett tekniskt intresse. Du känner dig trygg att arbeta med MS Office, särskilt Excel och har du erfarenhet av SAP är det meriterande. Du behärskar svenska som engelska i både tal och skrift. Trivs du i en administrativ tjänst som på sikt kommer att utvecklas och innefatta mer ansvar tror vi att du har hittat rätt. 

Som person är du positiv, engagerad och ansvarstagande. Du är prestigelös, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du har en förmåga att prioritera bland flera olika arbetsuppgifter och trivs i en serviceinriktad tjänst. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad och öppen för nya arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. För rätt person finns det på sikt goda möjligheter till anställning hos kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson 031-333 54 81.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi .

Varaktighet, arbetstid
8-17 med flextid Löpande

Publiceringsdatum
2016-03-10

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Johansson +46 31-333 54 81

Företag
Kärcher

Adress
Kärcher
Kungsgatan 48a
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48a

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2717276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kärcher

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kärcher: