Inköpsassistent till Dawa Däck!
Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har utbildning inom inköp, logistik eller liknande? Vill du utvecklas i en roll som inköpsassistent? Då har vi tjänsten för dig!
Just nu söker vi på StudentConsulting en Inköpsassistent till vår kund Dawa Däck! Dawa Däck AB är en av Sveriges största däckgrossister. De levererar däck och kompletta hjul till merparten av de stora kedjorna inom Bil -och gummifackhandeln, men även till fristående återförsäljare. Dawa Däck AB ingår i bolagsgruppen Klintberg & Ways däckdivision och har tillsammans med Pro-Imp och KW Wheels ett heltäckande sortiment av däck och fälg.
Som Inköpsassistent kommer du tillhöra avdelningen Kategori & Inköp där du arbetar i ett team på tre kollegor. Du kommer ha en stöttande funktion där du ansvarar över administration kring olika delar av inköpsprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå utav:
• Assistera vid inköp av däck, fälg & tillbehör
• Underhåll av artiklar och priser i affärssystemet
• Support vid inleveranser, effektivisering av flöden
• Vara behjälplig i att söka efter produkter hos våra leverantörer
• Leveransavisering (ASN), leveransbevakning samt uppdatering av leveranstider
• Skapa lagerförslag och genomföra inköp mot lager
• Leveransbevaka och uppdatera leveransinformation
• Avstämningar av leveranser och fakturor
Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos Dawa Däck. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Tjänsten planerar att starta omgående och du kommer arbeta på Dawa Däcks kontor i Landvetter.
Publiceringsdatum2022-02-01ProfilFör att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du:
• Har en eftergymnasialutbildning inom inköp/logistik eller liknande
• Har goda kunskaper i Excel och resterande delar av Officepaketet
• God kommunikativ förmåga i svenska och engelska, i såväl tal som i skrift
Meriterande är om du har:
• Tidigare arbetat i affärssystemet Navision
• Tullkunskap
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som är självgående i ditt arbete och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är initiativtagande och har lätt för att komma med egna idéer och förbättringsförslag. Vidare ser vi att du har lätt för att strukturera och planera ditt arbete på ett noggrant sätt.
Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
Om företagetMångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på
www.studentconsulting.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStudentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)
Arbetsplats StudentConsulting
Kontakt Irma Wallander
goteborg.professional@studentconsulting.com Jobbnummer 6301704
Observera att sista ansökningsdag har passerat.