Inköpsassistent Procurement & After sales

Vehco AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vehco AB i Göteborg

Inköpsassistent Procurement & After sales sökes till Vehco AB

Vehco startade 2001 som en avknoppning från Chalmers. Vi utvecklar, säljer, implementerar och underhåller mobila IT-lösningar för transport- och logistikbranschen i Europa. Vi har en marknadsledande position i norra Europa. Koncernen är under stark tillväxt med god lönsamhet. Bolaget har ca 120 anställda vid våra kontor i sex länder och vi har vårt huvudkontor i Göteborg. Vi behöver nu utöka vår organisation med en Inköpsassistent med placering i Göteborg.

I rollen som inköpsassistent ingår du i ett team som ansvarar för att förse produktionen med material, samt att lagren fylls på efter behov av reservdelar och ersättningsprodukter för den viktiga eftermarknaden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Operativt inköp av produkter och tjänster
• Inköpsplanering för orderläggning enligt prognos
• Kommunikation med servicepartners i andra länder
• Leveransbevakning
• Administration av orderbekräftelser, prisändringar, omplanering mm.
• Hantering av felaktiga leveranser, claims mm.

Din Profil
Du som söker bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, i rollen som exempelvis inköpsassistent eller liknande administrativ roll. Erfarenhet från elektronikbranschen är meriterande.
Vidare är du en skicklig användare av MS Office-paketet och helst även MS Dynamics Navision. Du behärskar både svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.

Publiceringsdatum
2013-02-19

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Dokumenterad kunskap och erfarenhet av inköp och/eller orderläggning
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• God analytisk förmåga och strukturerat arbetssätt
• Självständig och drivande som person
• Goda kunskaper i Officepaket

Meriterande
• Akademisk utbildning inom ekonomi/teknik eller motsvarande
• Erfarenhet från elektronikbranschen
• Erfarenhet av MS Dynamics Navision
• Ytterligare språkkunskaper

Dina personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som vill kunna påverka och göra skillnad och som vill vara delaktig i företagets utveckling. Som inköpsassistent måste du vara självgående och initiativrik. Det är viktigt att du har hög servicekänsla, integritet samt är självständig med god samarbetsförmåga. Du ska även ha ett stort intresse för att skapa nytta och mervärde för den egna organisationen.

Så ansöker du
Välkommen med ditt CV samt personliga brev till: nils.mallroth@inkopsdesign.com

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 februari.

Inköpsdesign AB är rekryteringsföretaget som ansvarar för denna rekrytering. Vi är specialiserade på att finna rätt personer inom Inköp och Supply Chain Management. För eventuella frågor om den aktuella tjänsten kontakta Regionchefen i Göteborg Nils Mällroth på telefon 010-516 4984

För mer information om Vehco
www.vehco.se
För mer information om Inköpsdesign
www.inkopsdesign.com

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: nils.mallroth@inkopsdesign.com

Företag
Vehco AB

Adress
Vehco AB
Falkenbergsgatan 3, 6 tr
41285 GÖTEBORG

Kontorsadress
Falkenbergsgatan 3, 6 tr

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.

Jobbnummer
1472015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vehco AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vehco AB: