Inköpsassistent Procurement & After sales
Vehco AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vehco AB i Göteborg Inköpsassistent Procurement & After sales sökes till Vehco AB
Vehco startade 2001 som en avknoppning från Chalmers. Vi utvecklar, säljer, implementerar och underhåller mobila IT-lösningar för transport- och logistikbranschen i Europa. Vi har en marknadsledande position i norra Europa. Koncernen är under stark tillväxt med god lönsamhet. Bolaget har ca 120 anställda vid våra kontor i sex länder och vi har vårt huvudkontor i Göteborg. Vi behöver nu utöka vår organisation med en Inköpsassistent med placering i Göteborg.
I rollen som inköpsassistent ingår du i ett team som ansvarar för att förse produktionen med material, samt att lagren fylls på efter behov av reservdelar och ersättningsprodukter för den viktiga eftermarknaden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Operativt inköp av produkter och tjänster
• Inköpsplanering för orderläggning enligt prognos
• Kommunikation med servicepartners i andra länder
• Leveransbevakning
• Administration av orderbekräftelser, prisändringar, omplanering mm.
• Hantering av felaktiga leveranser, claims mm.
Din Profil
Du som söker bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, i rollen som exempelvis inköpsassistent eller liknande administrativ roll. Erfarenhet från elektronikbranschen är meriterande.
Vidare är du en skicklig användare av MS Office-paketet och helst även MS Dynamics Navision. Du behärskar både svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.
Publiceringsdatum2013-02-19KvalifikationerKvalifikationer• Dokumenterad kunskap och erfarenhet av inköp och/eller orderläggning
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• God analytisk förmåga och strukturerat arbetssätt
• Självständig och drivande som person
• Goda kunskaper i Officepaket
Meriterande
• Akademisk utbildning inom ekonomi/teknik eller motsvarande
• Erfarenhet från elektronikbranschen
• Erfarenhet av MS Dynamics Navision
• Ytterligare språkkunskaper
Dina personliga egenskaperVi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som vill kunna påverka och göra skillnad och som vill vara delaktig i företagets utveckling. Som inköpsassistent måste du vara självgående och initiativrik. Det är viktigt att du har hög servicekänsla, integritet samt är självständig med god samarbetsförmåga. Du ska även ha ett stort intresse för att skapa nytta och mervärde för den egna organisationen.
Så ansöker duVälkommen med ditt CV samt personliga brev till:
nils.mallroth@inkopsdesign.comVi arbetar med löpande urval och intervjuer så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 februari.
Inköpsdesign AB är rekryteringsföretaget som ansvarar för denna rekrytering. Vi är specialiserade på att finna rätt personer inom Inköp och Supply Chain Management. För eventuella frågor om den aktuella tjänsten kontakta Regionchefen i Göteborg Nils Mällroth på telefon 010-516 4984
För mer information om Vehco
www.vehco.seFör mer information om Inköpsdesign
www.inkopsdesign.comArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
nils.mallroth@inkopsdesign.comFöretagVehco AB
AdressVehco AB
Falkenbergsgatan 3, 6 tr
41285 GÖTEBORG
KontorsadressFalkenbergsgatan 3, 6 tr
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
Jobbnummer 1472015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.