Inköpsassistent
Allard Support For Better Life AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Allard Support For Better Life AB i Helsingborg,
Malmö,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Inköpsassistent (vikariat)
Vill du jobba i en miljö som präglas av medarbetare med ett stort engagemang för att göra en verklig skillnad för våra patienter och förbättra deras livskvalité? Nu har du chansen att ansluta till vårt team då vi söker en vikarie för vår kollega som ska vara föräldraledig.
Du ansvarar för att lägga beställningar löpande och veckovis enligt underlag från vårt affärssystem. Vidare verifierar du att orderbekräftelser stämmer överens med det inköp som gjorts och du bevakar leveranser för att säkerställa att allt kommer fram i tid. Du samarbetar löpande med kundserviceavdelningen, lämnar leveransbesked samt har mycket dialog med våra leverantörer som nästan uteslutande är utländska.
Du hanterar även leverantörsfakturor för både varu- och omkostnadsinköp samt vanliga frågor som uppkommer kring dessa. Du jobbar med fakturaavprickning där du matchar varufakturor med inleveranser.
I rollen som inköpsassistent stöttar du dagligen såväl inköpare som logistikchef för att tillsammans skapa ett smidigt flöde, från order till inköp och leverans av bolagets produkter.
Vem är du ?
Vi tror att du har en avslutad gymnasial utbildning och gärna inriktad mot ekonomi eller administration. Vidare att du har varit ute på arbetsmarknaden något år och då skaffat dig erfarenhet från administrativt arbete. Du har goda kunskaper i officepaketet och god datorvana. Meriterande om du arbetat i något affärssystem. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Som person är du ansvarstagande och självgående, där du uppskattar att kunna driva ditt arbete framåt. Du gillar att jobba med administrativa uppgifter och har ett strukturerat och noggrant arbetssätt med stort fokus på att leverera god service. Du ser dig själv som en flexibel person som gärna samarbetar med andra på ett prestigelöst sätt samtidigt som du har en känsla för detaljer. Vidare trivs du med att arbeta i ett team och bidra till en positiv stämning på jobbet.
Som företag kan vi erbjuda våra medarbetare riktigt bra förmåner bl.a. arbetar vi 37,5 timmar/vecka och eftersom vi har fokus på en hälsosam arbetsplats har vi även generösa friskvårdsbidrag. Tjänstens omfattning är heltid.
Du kommer att arbeta på koncernens huvudkontor som är beläget på Berga i Helsingborg.
Anställningen är ett vikariat på ca 14 månader med start i maj 2022
Allard Support for Better Life är moderbolag till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi är en av Nordens ledande aktörer som tar ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 300 anställda, varav ett 40-tal arbetar i trevliga lokaler på huvudkontoret i Helsingborg. Vi är inne i en spännande tillväxtresa vilket ger stora möjligheter till utveckling och påverkansmöjligheter. Vi som jobbar på Allard brinner för att ge brukarna av våra produkter ett bättre liv, "Support for Better Life".
Gå gärna in och läs mer på vår LinkedIn!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning 6 månader eller längre
Publiceringsdatum2022-02-17ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAllard Support For Better Life AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Allard Support For Better Life AB (org.nr 556623-6153),
https://www.allardsupport.com/ Arbetsplats Allard Support for Better Life
Jobbnummer 6352838
Observera att sista ansökningsdag har passerat.