Inköpsansvarig till GVA
Kontorsfixarna Väst AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Kontorsfixarna Skandinavien AB
Publiceringsdatum2012-11-21Om tjänstenTill vår kund, GVA, söker vi efter en erfaren inköpsansvarig. Tjänsten är på heltid och startar omgående. GVA har sina lokaler i centrala Göteborg.
Som inköpsansvarig på GVA är du ytterst ansvarig för GVAs inköpsprocesser. Du säkerställer att inköp sker kostnadseffektivt, regelrätt och affärsmässigt. Du kommer att samarbeta med moderbolaget KBR för att förbättra kvalitet, leverans och kostnader samt ansvara för att bygga upp och utveckla företagets leverantörsbas.
Om företagetGVA, with headquarters in Gothenburg, is a leading designer and provider of licensed technology for large floating marine platforms within Offshore Oil & Gas and Renewable Power. GVA also has operations in Houston and a sales office in Rio de Janeiro.
The Company's roots in Offshore Oil & Gas go back 40 years to the Götaverken Arendal Shipyard where the GVA series of semi-submersibles were originally developed and fabricated. Over the years GVA has produced a number of breakthrough design solutions that have re-shaped the industry.
Dina arbetsuppgifterDu kommer att vara ett stöd till alla avdelningar inom GVA när det gäller att fastställa inköpsbehov gällande varor, tjänster och underleverantörer:
• Ta emot och granska rekvisitioner
• Vara delaktig i val av leverantör
• Förbereda specifikationer och övriga nödvändiga dokument som rör inköp
• Jämföra kostnader, utvärdera kvalitet och användbarhet
• Sköta pris och avtalsförhandlingar
• Sluta ramavtal med leverantörer och underleverantörer
• Placera inköpsordrar med lämpliga leverantörer och underleverantörer
I arbetet kommer du att kommunicera med leverantörer och underleverantörer när det gäller att förtydliga, informera och lösa upphandlingsfrågor. Du ger råd till företaget gällande lämpliga inköpsrutiner, avtalshantering och kontrakt frågor och säkerställer att de lever upp till företagets riktlinjer och policys. Du kommer också utveckla relationer med viktiga leverantörer, identifiera möjligheter och strategier för att minska risker och kostnader gällande varor och tjänster samt arkivera kontrakt och andra inköpsdokument.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning med inriktning mot redovisning, teknik, företagsekonomi eller liknande.
• Minst 5 års erfarenhet av upphandling.
• God förhandlingsvana
• Goda kunskaper i lagar och regler kring inköp
• Erfarenhet från att etablera, upprätthålla och genomföra upphandlingar samt upprätta rutiner kring upphandlingar.
• Erfarenheter från ett internationellt företag gärna i en teknisk organisation..
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen som inköpsansvarig krävs det att du kan arbeta självständigt, har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter samt är en kreativ problemlösare. Du har en god kommunikationsförmåga och är en god relationsbyggare. Du är ärlig, trovärdig och har sunt förnuft. Du är en person som ständigt strävar efter att förbättra och effektivisera ditt arbete.
Övrig informationLåter detta intressant?
Skicka in din ansökan redan idag. Rekryteringsprocessen påbörjas omgående.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-09
Ange följande referens när du ansöker: 978
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Albo, 031-711 98 00
FöretagKontorsfixarna Väst AB
AdressKontorsfixarna Väst AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg
Jobbnummer 1397403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.