Inköpsansvarig

Utbetalningsmyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Utbetalningsmyndigheten i Stockholm

Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?

Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.

Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som inköpsansvarig på Utbetalningsmyndigheten kommer du att vara samordnare och ansvarig för alla inköpsfrågor.

Du kommer att vara länken mellan verksamhetens inköpsbehov och Skatteverkets inköpsfunktion. Skatteverket utför de flesta upphandlingar och avrop för Utbetalningsmyndighetens räkning i enlighet med en tjänsteöverenskommelse mellan myndigheterna. Du kommer även själv att utföra vissa inköp (upphandlingar och avrop). Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, samt även med information, uppföljning och verksamhetsutveckling inom hela inköpsområdet. Du kommer att arbeta nära myndighetens funktioner för juridik, säkerhet, ekonomi, it, samt informations- och verksamhetsstyrning.

Vi söker dig som har
- Akademisk utbildning som vi bedömer relevant.
- Flerårig aktuell erfarenhet från statlig upphandlingsverksamhet enligt lagen om offentlig upphandling (LOU).
- Erfarenhet av ledande roll inom inköpsområdet, t ex som samordnare, projektledare eller chef.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du även har
- Erfarenhet av att i samband med upphandlingar hantera krav på sekretess (OSL), dataskydd (GDPR), informationssäkerhet och säkerhetsskydd (inkl. SUA).
- Kunskap och erfarenhet av avtalsrätt, leverantörsstyrning och och avtalsuppföljning.
- Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter.

Efterfrågade förmågor och färdigheter
För att lyckas i rollen som inköpsansvarig är du självgående och flexibel med god samarbetsförmåga. Du har gott omdöme och är strukturerad i ditt arbetssätt samt har en problemlösande analysförmåga.

Publiceringsdatum
2024-05-31

Övrig information
Tjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning kan bli aktuellt. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten.

I denna rekrytering söker du med ditt CV. Istället för att bifoga ett personligt brev vill vi att du svarar på några frågor kring din kompetens kopplat till jobbet. Vi ber dig svara utförligt på dessa frågor.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta avdelningschef Henrik Engström på telefon 010-1751240. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653, Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Cinnika Lögdqvist (ST) telefon 072-2144005.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Utbetalningsmyndigheten (org.nr 202100-7071)

Arbetsplats
Utbetalningsmyndigheten

Jobbnummer
8721432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Utbetalningsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Utbetalningsmyndigheten: