Inköpsadministratör, Stockholm
Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 1 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Tjänsten är belägen i den grupp som hanterar alla operationella inköp, gruppen är indelad i två delar. En del som hanterar alla större inköp och bredare entreprenadupphandlingar, och en del som hanterar alla mindre inköp, skapande av de inköpsrekvisitioner som behövs i affärssystemet inför kommande inköp, skapa de inköpsordrar som behövs i affärssytemet, samt granskning och administrering av de leverantörsfakturor som kommer in efter att inköpen levererats.
Den större delen arbete ligger i granskning och administration av leverantörsfakturor. Vid behov skall man kunna gå i dialog med en leverantör för att argumentera om varför en faktura är felaktig och inkräva en kreditfaktura och följa upp den processen tills ärendet är avslutat.
Den mindre och andra delen handlar om att göra faktiska inköp mot behov som uppstår i verksamheten, det kan gälla saker som är udda och kräver efterforskning eller hyllvaror. Förväntningen är att man alltid gör en så god affär som möjligt och tar stort ansvar för de inköp man ansvarar för.
Förhandling och diskussioner om villkor i samband med inköp kommer att vara en del av rollen. Det kommer många frågor från verksamheten som behövs möta upp i det dagliga, är man på plats även många personliga kontakter där vi tillsammans med våra beställare behöver hitta lösningar på olika typer av problem inom ramen av vårat arbete.
Till din hjälp så har du den lokala inköparen som ansvarar för samma distrikt och alla tyngre inköpsfrågor, det finns även avtalsansvariga centrala inköpsfunktioner till stöd vid behov.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• krav på bil och B körkort.
• Minimum gymnasial utbildningsnivå samt 3-5 års relevant erfarenhet för rollen.
• God datavana och god kompetens i normalt förekommande system på administrativa arbetsplatser.
• Kompetens i ett eller flera affärssystem typ SAP, Movex, Maximo eller liknande.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-03-12ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 5627374
Observera att sista ansökningsdag har passerat.