Inköps- / Grossistchef till välkänd större koncern inom retail - Malmö

Standby Workteam AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Standby Workteam AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Inköps- / Grossistchef till välkänd större koncern inom retail - Malmö

Har du gedigen erfarenhet av Inköp och Logistik / Lager och tycker det vore spännande att axla en tung roll på ett välkänt och branschledande företag inom retail? Vi söker dig som är en affärsdriven ledare med en entreprenöriell ådra och som drivs av utmaningar och utveckling. Du ges en fantastisk möjlighet i denna spännande roll där du dessutom ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.
Som Grossistchef är ditt huvudsakliga ansvarsområde att driva och utveckla inköps- och logistikarbetet organisatoriskt och strategiskt. Du utvecklar, förankrar och implementerar inköps- och logistik/lagerstrategier och levererar kostnadsbesparingar och effektiviseringar. Du leder, fördelar arbetet och engagerar ett team om 12 medarbetare.

Vår kund är ett välkänt varumärke med gedigen historia. Det finns stor utvecklingspotential i inköps- och logistikorganisationen och du blir en nyckelperson i att utveckla och bygga för framtiden. Du är uppdaterad avseende branschtrender, marknadsförhållanden och nya teknologier.

Dina främsta arbetsuppgifter:
• Utveckla och bygga sortiment
• Utveckla Inköp och logistik, både organisatoriskt och strategiskt
• Förhandling och avtalsskrivning
• Varuflöden
• Personalansvar - du leder, fördelar och engagerar medarbetare
• Resor till Asien (ca 3 gånger per år)
• Skapa lönsamhet för både moderbolag och fysisk butik
• Ansvara för företagets budget, analyser och rapportering

Publiceringsdatum
2023-12-21

Profil
Du har utbildning inom Inköp / Logistik eller liknande samt minst 5 års erfarenhet i liknande befattning, gärna från retailbranschen. Du har en god förståelse för hela varuflödet från inköp till logistik / lager. Vi ser gärna att du är bevandrad i den asiatiska företagskulturen och en duktig förhandlare. Du har ledaregenskaper och är en naturlig ledare som har lätt för att engagera medarbetare. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du resultatinriktad, strukturerad och kommunikativ. För att trivas på företaget måste du vara trygg i dig själv och trivas i ett högt arbetstempo. Att samarbeta och skapa goda resultat tillsammans med andra är en av dina viktigaste drivkrafter. Du är professionell och affärsmässig.



Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på nya huvudkontoret i Malmö. Tillträde efter överenskommelse.

Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin 0733-763 988.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Standby Workteam AB (org.nr 556600-5475), https://www.standbyworkteam.se
252 78  HELSINGBORG

Kontakt
Rekryteringskonsult
Karin Dahlin
0733 763 988

Jobbnummer
8347725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Standby Workteam AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Standby Workteam AB: